Re: [DX] SDXL tiedottaa

Hannu Romppainen wrote:

>1) Kentän ääntä on kuunneltava:
>- äskettäisen mielipidekyselyn selkeä enemmistö (56% puolesta, 24% samantekevää, 19% vastaan) kannatti uudistusta, mutta hallituksen enemmistö ei kentän äänestä piitannut
>- miksi järjestetään kyselyitä, jos niillä ei ole mitään vaikutusta päätöksentekoon?
>- jatkossa halukkuus osallistua vastaavanlaisiin äänestyksiin taatusti vähenee

Tähän on ihan pakko kommentoida. Kysely ei ollut SDXL:n järjestämä,
joten mielestäni kohdilla 2 ja 3 ei ole pohjaa.

Oma mielipiteeni koko asiasta on se, että päätös on tehty vähän
hätiköidysti. Mielestäni asiassa olisi voinut jatkaa keskustelua vielä
jonkin aikaa ja lopulta löytää kumpaakin puolta tyydyttävä
komporomissiratkaisu. Pistelaskenta on vuosikymmeniä kestävä prosessi,
miksi asiassa piti tehdä näin nopea päätös?

>Olen varma, että tämän päätöksen jälkipyykkiä pestään vielä pitkään. Äänestystulos oli todella täpärä, mikä kertoo siitä, että asia on jakanut mielipiteitä myös hallituksessa. Lopuksi kysyn: kuka tässä ratkaisussa lopulta voitti ja mitä? Vastaan itse: Aataminaikuinen dogmi voitti, mutta millä hinnalla?

Kannattaa katsoa myös peiliin toisella puolella. Nämä listallakin nähdyt
ääriesimerkit eroamisista ja hanskojen tiskiin lyömisistä eivät ole
mitenkään rakentavaa. Jos pistelasku ja muutama piste on niin tärkeää,
että sen pohjalta aletaan tekemään tällaisia ratkaisuja, en voi
muutakuin ihmetellä kapeakatseisuutta. Sama siis toki käytävän molemmin
puolin.

Tietysti minun on pistelaskun ulkopuolisena helppo sanoa näin, sillä
päätös kumpaankaan suuntaan asiassa ei minua juurikaan koske (on minulla
toki kansiossa paljonkin Suomi-QSL:iä 80/90-luvulta, joita huvin (en
pisteiden) vuoksi keräsin). Eli sivusta seuraajana tämä koko asia
lähinnä huvittaa, kuinka tärkeätä ja keskeistä pistelaskennan säännöt
ovat. Olisiko aika lakkauttaa koko pistelaskenta ja siirtää se esim.
DX-Clusiven sivuille ja keskittyä itse DX-kuunteluun?

73!

Risto