[DX] EKD korjattiin

Moro,

Tänään on sitten korjattu ensimmäinen täysin mykistynyt EKD 500, nimittäin minun. Pari viikkoa sitten se vaikeni, kaikki säädöt sinänsä kyllä toimivat mutta ei mitään ääntä eikä signaalitason ledeissä mitään liikettä.
    Rx kiikutettiin IJL:lle, ja itse kuuntelin sen ajan NRD:llä. Osmo Hukka päätteli muutamassa päivässä oireista vian laadun, -12V:n virran puuttumisen, ihan oikein, vilkaisemattakaan radioon ja tuli varta vasten käymään Ilpon luona. Ensimmäisestä oskillaattoripiiristä löytyi tänään monta tuntia kestäneiden etsintöjen jälkeen oikosulkuun joutunut kondensaattori, joka esti -12 V.n virran. Vika oli juuri se ja sellainen kuin Osmo Hukka oli arvellutkin.Nyt EKD on taas täysin kunnossa.
    Kovia poikia, Osmo ja Ilpo!

                    73's HF