Re: [DX] PPC

At 21:35 18.12.2005, you wrote:

>Nyt kun vastaamista helpottavia tekijöitä tässä mietitään, olisiko syytä jo
>virallisestikin hyväksyä 'esitäytetyt' QSL-kortit?

Moi!

Nuo esitäytetyt kortit eli PPC:t ovat aika
laajalti käytössä muualla ja koska ovat varsin
nopeita ja helppoja asemien kannalta ne
epäilemättä myös saavat asemat helpommin
vastaamaan sellaisen saadessaan. Tästä tietysti
voi hyvinkin seurata että PPC:ihin tottuneet
asemat eivät välttämättä enää viitsi vastata jos
rapon mukana ei tuota esitäytettyä korttia tule.

Itse hämmästelin taannoin kun rapojen mukana
lahjukseksi laittamia tyhjiä Olavinlinna-kortteja
(pytinkihän seisoo tuossa 8 km päässä) tuli
ainakin puolenkymmentä kertaa takaisin
verifiointiteksti kääntöpuolelle kirjoitettuna!
Tiedä sitten luulivatko asemat minun lähettäneen
mainitun kortin jonkinlaisessa ppc-tarkoituksessa
(tai unprepared post card...) vai oliko asemille
muuten vain helppo huitaista verifiointiteksti
siihen tarvitsematta penkoa omia laatikoitaan?

Ihmettelee VHI