Re: [DX] IZT CCT monitoring receiver

On 10 Jan 2006 at 22:49, Ilpo J Leppänen wrote:

> Terve!
>
> MKA kertoili minulle softwareradioiden kehityksestä jota en ole
> ollenkaan aiemmin noteerannut. Itellä on vuosia ollut kylläkin
> ICR-1000, ja kompuutterin perässä pyörii AOR 7030 ja nyt kehitteillä
> olevassa käyttöliittymässä SRT:n CR91.
>
> Pohjoisen ulottuvuuden DX-kuuntelijoiden sivuilta bongasin yhden
> laitteen, jossa neljä ominaisuutta sopi meikäläiselle eli iso
> IF-kaistalevys (16MHz max) , myös malli laajalle taajuusalueelle (100
> kHz - 3 GHz), hyvä IP3 ja itselleni mitä tärkein - räkkimalli.

> [...]

Tervehdys kaikille,

Ilmeisesti TUA on selvittämässä IZT:n hintaa, itse otin selvää
Monteria:n valmistamista ja henkilöauton hinnan saisi maksaa
"turhasta". Monterain valmistama Aquila on ilmeisesti lähes identtinen
SDR 14:n kanssa ja hintaa on 3.500 dollaria, Quadus maksaa 7.000
ja varustettuna laajakaistaetupäällä 14.000 dollaria. Eli pojilla on
perushinta 3,5 kertaa samoilla ominaisuuksilla varustettuun
harrastelijalaiteeseen verrattuna.

Tämän hetken laite näyttää olevan SDR-14, sellainen on tilattu.
Lähiaikoina tullaan näkemään "normaalihintaisia" n. 1-2 megan
laajakaistavastaanotimia.

terveisin,

MKA
Martti Karimies,