Re: [DX] EKD Lapissa

Tulevaisuus ainakin Icomin vastaanottimissa on digitaalinen välitaajuus,
jolloin filtterin leveyden, muodon ja jyrkkyyden voi valita radion
softalla haluamakseen. Tälläinen löytyy esim. Icom IC-7800, IC-756 PRO-III
ja uusimmasta Icom IC-7000:sta.

Itselläni on tuo viimeisin ja on aika hienoa kun ei koskaan tarvitse ostaa
mitään filttereitä ja kaiken voi asettaa haluamakseen softalla. Esim.
AM:lla leveyden voi asettaa 200 Hz:stä 10 kHz:iin 200 Hz:n portaissa.
SSB:llä 50 Hz-3.6 kHz 50 Hz:n portaissa (50-500 Hz) ja 100 Hz:n portaissa
500-3600 Hz.

Kts. esim. http://www.icomamerica.com/products/amateur/7000/. Eiköhän tämä
tekniikka tule jossain vaiheessa Icomin vastaanottimiinkin?

73!

Risto

--
Risto Kotalampi (W6RK)