[DX] EKD Lapissa jatkoa...

Moi kaikille!

Kiva lukea VJR:n kokemuksia EKD-500:sta. Totta on, että EKD-500:n saundi on tosi diskanttinen ja sisältää "sihinää", jos kuulokkeet ovat suoraan kuulokeliitännässä.

Parempaan tulokseen (= vähemmän diskanttia) päästään jo sillä, että audio otetaan laitteen takana olevasta audioulostulosta ja kuulokkeet kytketään nauhoitinlaitteen kuulokeliitäntään. Itse käytän nauhoittimina Sonyn MD-dekkejä.

Tärkein lisälaite EKD-500:n kanssa on mielestäni audionotch, sillä laitteessa itsessään ei ole notchia lainkaan. Toisinaan kuuneltava asema kuuluu paremmin "väärällä" sivukaistalla, joka aiheuttaa audioon vinkunaa. Audionotch poistaa tehokkaasti vinkunan sekä myös valkoisen kohinan. Äänenlaatu on notchia käytettäessä vielä astetta "tummempi" kuin MD-dekin kuulokeliitännästä.

Hankin itselleni Datongin ANF audionotchin ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Äärettömän helppokäyttöinen, imaisee vingun automaagisesti ja nappia painamalla notchin saa päälle/pois päältä.

Oliko sinulla Vesku kuulokkeet kiinni EKD:n etupaneelissa olevassa kuulokeliitännässä?

73's -jsn-