[DX] Re: Vielä akkukäyttöasiaa ja jännitevaihteluita

[DX] Re: Vielä akkukäyttöasiaa ja jännitevaihteluita

Työpaikallani on kaksikin UPSia, kummastakaan ei äkkiä Kenwoodilla
"skannaten" tule häiriötä, tietokoneista kyllä sitäkin enemmän, onko syynä
sitten lisäksi kuristimet tai kotelointi tai näiden puutteet.
Tuollaiset *sähkölaitoksen* mittaukset ("kaikki OK") johtivat työpaikallani
3. osapuolen mittauksiin, joissa todettiin jännitevaihtelut, joille
sähkölaitos ei kyennyt/halunnut tehdä mitään. Tämä taas johti UPSien
käyttöönottoon suotimina.
Win NT 4.0 (ja 98, "susikasi") oli varsin arka jännitteen vaihteluille
(älkää kysykö miksi, laitevalmistajien+McriotSoapin outouksia?), varsinkin
jos työasema ei ollut kiinni suojamaadoitetussa pistorasioissa. UPS tasasi
tämänkin potentiaalieron.

Jatkokysymys: Miten arkoja ylipäätään lienevät vastaanottimet
jännitevaihteluille?  Mm. Drake R8:n mainittiin vuosia sitten jossain
ulkomaisessa testissä sietävän jo aika suuria eroja.

73 de Matti P., MOP