Re: [DX] Auringon aktiiviteetti noussut

Mielenkiintoinen keskustelu.

Sanoisin että vanha kunnon putkiradio esiin, ylipitkät koaksisyötöt pois ja
paikka missä ei ole kummemmin häiriöitä, niin kyllä ne helpot asemat tulee
kovaa jos on tullakseen kelien aikana.  Eihän ne e.m. muutokset ovat niin
dramaattisia kuitenkaan kuuntelijoille jotka kerran tai pari vuodessa
kokeilevat onneaan.

Suurin, ja epämiellyttävä, kokemus sain itse vuonna 1992 kun vaihdoin kunnon
Hammarlund SP-600 uuteen NRD-535.  Ei tullut enää 1480-taajuuden (yleensä
erittäin vapaa aamuisin silloin) jenkit samalla voimakkuudella korviin. Mutta
löytyyhän SSB:ltä muita ominaisuuksia joka tekee kuuntelun nautittavaksi kuin
pelkkä äänenvoimakkuus.

POS