Re: [DX] Avaruussäästä suomenkielinen uutuusteos

Re: [DX] Avaruussäästä suomenkielinen uutuusteos

Minä tutustuin (päällisin puolin) viime viikolla toiseen tuoreeseen kirjaan
nimeltä Radioaaltojen Maailma. Kirjoittaja on TKK:n radiotekniikan
laboratoriossa työskentelevä Arto Lehto (eräänä avustajana/tarkastajana
mainittiin samassa labrassa toimiva TkT Juha Mallat, pitkäaikainen
jäsenemme). Kirja on kohtuullisen kansantajuinen esittely radioaaltoihin.
Mukana on hyvä historia asiasta, jonkun verran fysiikkaa ja paljon asiaa
radioaaltojen eri sovelluksista, esim. yleisradiotoiminta, tutkat,
avaruustutkimus, kännykät, mikroaaltouunit jne. Ovh näyttää olevan 33
euroa. Toivottavasti saamme kirjasta referaatin johonkin alkuvuoden
Radiomaailmaan.

73

RV

--