Re: [DX] Osoitetarroista / dx-kirjekuorista

Re: [DX] Osoitetarroista / dx-kirjekuorista

Moi!

Omat osoitetarrat kannattaa tehdä Wordissä, siellä on toiminto kirjekuoret
ja osoitetarrat, Averyn
koot ovat valmiina valikosta poimittavissa. Tarroja saa atk-putiikeista ja
kirjakaupoista, erikoiskokoja voi
tarvittaessa tilata. Itse käytän mm. kokoa L7656 eli 46.0 x11.1 mm.
Vastausta varten kannattaa tulostaa
tarra omalla nimellään ja osoitteellaan vaikkapa kahtena kappaleena.

Postin tilanne vaihtelee maasta toiseen, Passport-kirjassa on ehkä
parhaimmat neuvot. Paikallisten kuuntelijoiden postin määrä (kilpailut jne.)
lienee internet-aikana romahdusmaisesti laskenut. RFI:llä Pariisissa
aikoinani käydessäni postia tuli, lähinnä Afrikasta, säkkikaupalla.
Joissakin maissa
radioasemilta lähtevää postia varastettiin viirien (muutkin niitä
rakastavat) ja kasettien toivossa. Nykyisin ei taida postimme varkaita
kiinnostaa. Postia katoaa myös asemien omaan byrokratiaan. Kirje kannattaa
osoittaa johtajalle tai pääinsinöörille, silloin sitä kaiketi kohdellaan
kunnioittavammin. Onhan tuo QSL aina pienoinen ihme tietyistä maista
saatuna.
SSS