Re: [DX] Perseus

On Tue, 20 Nov 2007, Jussi Suokas wrote:

> Uus Perseus saapui eilen Uhtualle, ja parituntisen koeajon jälkeen uskaltaa varmaan jotain lyhykäisiä kommentteja laitteesta kertoa. Hurahdin tähän sikasäkissä -ostokseen melko impulsiivisesti. Näin laitteesta kuvia parisen viikkoa sitten, ja sen perinteinen liikkarimaisuus miellytti heti. Kun Ritolan Maunon kautta kuulin, että Perseuksessa ei juurikaan olisi ali-menuja ja väkästen laittamista oikeisiin kohtiin (en ole kumpiakaan vielä mistään löytänyt), niin melkein siltä istumalta tein tilauksen, koska IQ:n olen kokenut käyttöliittymältään hankalaksi.

Tänne saapui viime viikolla amerikkalainen SDR-IQ.  Jos verrataan
Perseus- ja SDR-IQ -vastaanottimia, niin myös hinta on otettava huomioon.
Minulle oli myönteinen yllätys, että SDR-IQ maksoi vain 391 euroa +
kuljetuskulut ym. Fedexille.  Edullisuus johtuu halvasta dollarista, jonka
kurssi on pohjamudissa (maksuhetkellä 1,46).  Nyt kannattaa ostaa
Yhdysvalloista!
Kun Perseus on euroalueen tuote, hintasuhde on suunnilleen se, että
yhden Perseuksen hinnalla saa kaksi SDR-IQ:ta.

Seuraavassa Kantoaallossa muuten ilmestyy arvosteluni SDR-IQ:sta
peditionolosuhteissa.

JM
Jorma Mäntylä
Kangasala