[DX] SDR

Moi, ilmoittelin taannoin, etten itse SDRiä tule ostelemaan itselleni.... Tämä päätös kohdallani on luultavasti järkevä, koska minulla tuskin koskaan on/tulee olemaan aikaa penkoa tallenteita läpi....

Mainio väline SDR kuitenkin olisi, jos pistetaistoa haluaisin käydä. Tallenteiden taajuuspilkuilta olisi mukava lähetellä rapoja maailmalle.

En ole varma, mutta minulla on käsitys, että itse vastaanottotekniikassa nämä SDR/Perseus-vastaanottimet kuitenkin ovat huomattavastikin(?) jäljessä parhaista nykyliikkareista? Eli, vastaanottimet eivät kestä kunnolla tehokkaita antenneja? Jos se pitää paikkansa, niin toivottavasti näitä laajakaistavastaanottimia kehitetään näissäkin suihteissa parhaaseen mahdolliseen iskuun. Silloin meillä olisi todellinen "salainen ase" käytössämme.

Näiden vastaanottimien käyttötekniikasta minulla ei ole riittävää käsitystä, Kuitenkin oletan, että käyttömukavuus on riittävä. Jäljestäpäin asemia kaistalta pengottaessa itse kuunteluhetken nappulatekniikalla ei ole suurta merkitystä. Joissakin muuten huippuliikennevastaanottimissa on nappulatekniikka jostain syystä jopa heikentynyt sarjan aiempiin versioihin verrattuna (= NRD525 kontra 535).... Miten asia lienee 545:ssa, kertokaa jotka olette käyttäneet?

"Annetaan kaikkien kukkien kukkia!", AHE

PS. Ja mistä sitä tietää, vaikkan Perseus joskus tagvoittaisi "But you said NO!- Alpon

PS2. Nyt n. 12:44sa muuten tuli se YLE558-ilmo taas ;(