[DX] Fw: Viikonlopun kuuntelut

Hei!

Pudxk:n sivuilta luettuna viikonlopun keli ei tarjonnut hulvatonta menoa Lapissakaan.

Tampereen korkeudella taajamakuunteluoloissa kopaisin bandia muutamaan otteeseen eikà mitÃÃn la 9.2. aamun kaltaista menoa ollut havaittavissa, joskaan ei mitÃÃn nollakeliÃkÃÃn, ainakaan aamuisin:

Pe 15.2.

0553-0603 UTC muutama TA tÃhisi, 1580 HJ ainoana hetken luettavasti

La 16.2.

0040 UTC nada

0552-0602 UTC 1390 - 1660 kHz SA/NA-sekamelskaa useilla jaksoilla, mutta vain 1500, 1520, 1560 ja etenkin 1660 relevantimmalla sinkulla

Su 17.2.

0536-0620 UTC paljon esp/engl. jaksoja 1190-1700 kHz, parhaiten X-bandilla. Hiukan parempi keli kuin ed. aamuna, mutta silti vain muutamia luettavasti. Ankkuroidun 1670:lle, jossa idaili "Viva 16-70" eli WVVM GA 1670. 1680 S-mekastaja oli tn. Florida.

Ma 18.2.

0525-0601 UTC (kuuntelupÃtkià lasten aamutoimien lomassa): lattareita ainakin la-aamun "vahvuudella".

VÃhÃisiÃ, vuosien takaisia bogi-kokemuksiani muistellen olisin yllÃttynyt, jos 500 m 280Â boss-antenni (surface of the snow...) ei hakkaisi esim. minun antennejani YV-EST-suunnan TA-kuuntelussa mennen tullen. Mutta baluuni pitÃisi mieluusti olla kuten JNU toteaa. Ja sille kunnon maadoitus.

73 JVH
Pirkkala
JRC NRD-535 tai Icom IC-R75
ALA 1530S+ -looppi katolla, 62 m beverage (284Â), 50 m takakeila (335Â) ja 30 m Ewe (256Â)