Re: [DX] Hehkulamput - - - RF

Myönnetään, että kokonaiskansantaloudellisesti ajatellen Reijo on täysin oikeassa, oma laskentatapani on oman "kansan"talouteni- rahapussin sanelemaa...

samma

Subject: Re: [DX] Hehkulamput - - - RF

Moi, Niin Reijo on sekä oikeassa että väärässä. Itse käytän energiansäästölamppuja kaikissa valopistokkeissa (paitsi missä säästävät loisteputket). Näin sähkölaskuni pienenee.... Ja koska asun vuokralla lämpö tulee vuokranantajan piikkiin (ja maksu ei pienene vaikka kuinka säästäisin lämmityksessä -ns. "venäläinen menetelmä")

Mutta itse asiasta, niin jotkut lamput aiheuttavat häiriöitä, mutta taso on ollut kohtuullinen. Ja eliminoitavissa eri tavoin. Joten en usko energia(nsäästö)lamppujen tuhoavan kelejä mitenkään erityisesti. Ja vielä se, että peditioneillakin olen pitänyt mukanani pöytäloisteputkea, jonka antamat häiriöt ovat nollatasoa.

AHE
----- Original Message ----- From: <alapiha@xxxxxxxxxxxxxxx>

Lainaus Jari Savolainen <jari.savolainen@xxxxxxxxxxx>:

Kyllä se pilkkuvirhe on Jan-Mikaelilla. Tuo Jarin laskelma näyttää
olevan oikein. Osa energiasta muuttuu valoksi ja osa lämmöksi.
Lämpöähän huoneisiin tarvitaan suomen olosuhteissa vuodessa
noin 9-10 kuukauden ajan, joten eihän se hukkaan mene. Noista
energiansäästölampuista on hyötyä vasta etelä Euroopan
lämpimissä olosuhteissa.

Reijo Alapiha