[DX] Hehkulamput - säätöä

Moi, niin ihen viimeiseksi säästölamputtaisin tuollaiset pikavilahduspaikat ts.
vaatehuoneessa on edelleen hehkulamppu, samoin ulkovalot, koska pakkasoloissa
nuo säästölamput vaikuttavat toimivan mielestäni aika anahittomasti...

WC on viimeisin paikka, johon pistin säästöt.... Ja vaikka melko sokea
olenkin, niin kyllä alusta alkaen valoa sen verran riittävästi tulee, ettei
kaatuile vessanpönttöön... Ja ehkä kiire täällä pohjoisessa on sen verran
tuntemattomampi käsite, että mielestäni vessassa asutaan kyllä melkoinen osa
päivästä ;)

Niin ja kaikki lamput kannattaa sammuttaa, kun niitä ei tarvitse.... Tuota
sytytysenenrgian määrää ja lamppujen kestoikääkin on testattu.... Eikä lamppuja
sentakia ainakaan kannata koko aikaa päällä pitää...

EU-direktiivejä kyllä suoltaa ihan kivasti ;) Mukava nähdä, että EI-EUlle
puolueet saavat mukavia taisteluaseita. Koska oikeastihan Suomessa EI
säästölampuilla mitään energiankulutusta vähennetä, vaikka yksilötasolla (kuten
minulla) saattaa jotain säästöä henkilökohtaisesti tullakin...

Ja erilaisten lamppujen elinkaarien ja ympäristön kokonaiskuormituksen
kysymykseen en ole jaskanut edes perehtyä....

Hohhoijaa....

Niin tuon hehkulampun kulutuksen ja laskelmien suhteen täytyy huomioida
kuitenkin, että polttoaika lienee useimmiten jotain luokkaa 8h 24:n sijaan,
jolloin hehkulampun kulutus jää alle 20 euron vuositasolla. Silti
energiansäästölampun kulutuksen pienuus ja piiitkä käyttöikä tekee siitä
selvästi taloudellisemman korkeammasta hankintahinnastaan huolimatta. Mutta JMN:
n polttoajat ovat kyllä pikavessamiehen tasoa silti, 50 cn/v ;)

AHE