Re: Oikea QSL?

This is a message from HPIIRAINEN@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hei !

Ajattelinpa pist{{ my|s korteni kekoon. Anteeksi pitk{ lainaus mutta harvoin
saa lukea yht{ painavaa asiaa jotenka lainasin p{{osat JHU:n tekstist{.
E-mail QSL:in arvostamisesta ja arvostamatta j{tt{misest{ en t{ll{ kertaa
kirjoita.
Itse olen harrastanut dx-kuuntelua vuodesta -83 (Imatra) ja AM/SW-pisteit{ tuli
ker{tty{ noin 250. Kes{ll{ -86 sitten aloitin FMDX-kuuntelun (pisteit{ noin 210
t{ll{ hetkell{) ja "muu" DX sai j{{d{ taka-alalle. Olen vastanut my|s EFMH:n
Italian osuudesta useita vuosia DAM/I:n kanssa. N{m{ asiat joista JHU
ansiokkaasti kirjoittaa tulisi tuoda esille kunnolla ja "puhdistaa p|yt{"
kerralla vaikka monien ylpeys ei asoiden k{sittely{ varmaan kest{. DX-Clusivea
olen lukenut vuodesta 1981 vieraillessani tutuilla kavereilla. Kuinka JHU:n
mainitsemat alla mainitsemat asiat voitaisiin toteuttaa ? En osaa sanoa.
Toivottavasti kuitenkin jollakin tavalla.
Olisi hyvin mielenkiintoisia kuunteluttaa "idej{" (joista puhutaan ja tuodaan
julki ihmetys/ep{ily usein ns. kahden kesken puhelinkeskusteluissa)
asiantuntijoilla asemista joista on saatu my|s QSL mutta ainoastaan
raportoija itse (useimmiten) on nauhan kuunnellut jne.
Arvelen AM- NA ja Aasia puolelta n{m{ tapaukset l|ytyv{n joista JHU alla HYVIN
ASIALLISESTI JA PAINOKKAASTI kirjoittaa.

> [...]

>soveltaa kaikkiin maanosiin eli asemia, jotka l=E4hett=E4v=E4t sellaiseen
>aikaan paikallisohjelmia, ett=E4 niit=E4 on mahdollista Suomessa kuulla, ei
>tulisi raportoida ketjuohjelmista, vaikka joidenkin maanosien kohdalla
>pistelaskuj=E4rjestelm=E4mme t=E4m=E4n sallisikin.=20

>Se, ett=E4 n=E4ist=E4 asioista ja monista muista ei en=E4=E4 puhuta=
>juorupalstoilla ei suinkaan tarkoita, ett=E4 n=E4ist=E4 ongelmista olisi
>p=E4=E4sty.= Yksityisiss=E4 puhelinkeskusteluissa n=E4ist=E4 asioista on
>puhuttu paljon ja ongelmat on my=F6nnetty, mutta julkisuudessa ja isommissa

Kunhan olisi edes pienemmiss{ foorumeissa keskustelua joka saisi aikaan jotain.
Varmaan ainoa syy "hiljaisuuteen" on "pelko" liian suurten varpaiden p{{lle
astumisesta=>"ep{suosioon" joutuminen jne. Leimataan vastarannan kiiskiksi
esimerkiksi ja vedotaan "kyll{h{n min{ nauhani tunnen" ja paljonkos sinulla oli
niit{ pisteit{ jne. ;-) ;-).

>Joku saattaisi saada sen kuvan, ett=E4 harrasteessamme on kaikki hyvin.=
>Kukkia ja nokkosia palstoilla ei isommin mielipiteit=E4 suuntaan tai toiseen
>n=E4y.

No ainakin itse avustin toukokuun RM-lehte{. Aiheena oli SSS:n arvostelu
WRTH97:sta ja FM-asemien listauksiin ko. kirjassa. Lukekaa varsinaisen
"nojatuoli" FM-kuuntelijan kommentit uudelleen. Esim. parempia tietoja Romanian
ja Puolan FM-asemista ei ole miss{{n aiemmin julkaistu ! Asemista joita on
kuultu my|s Suomessa mutta kun ei ole ollut osoitteita jne.

> [...]
>kuuntelijoilla, en sen takia, etten olisi varma kuulemistani vaan sen takia,
>ett=E4 muutkin voivat todentaa aseman kuuluneen. Enk=E4 koe idieni toisilla
>kuunnelluttamista n=F6yryytt=E4v=E4n=E4 holhoamisena vaan ylpe=E4n=E4=
>esittelen omia kuuntelusaavutuksiani samanhenkisille yst=E4villeni.

>T=E4m=E4n talven Lapin reissuilta sain koko joukon unid-nauhoja
>kuunneltavakseni. Minusta olisi ollut mukava kuulla kovatasoisten asemien
>selvi=E4 idej=E4, mutta niit=E4 ei kukaan kuultavakseni l=E4hett=E4nyt vaan=
>pelk=E4st=E4=E4n "haisevan" kasan rupisia kutsuidej=E4 toivottomilla

Joo, t{t{h{n se on, valitettavasti. Asemilla sitten kuunnellaan nauharaportti,
toivottavasti eiv{t soita suorassa l{hetyksess{ paikallisille kuuntelijoille..

PS. OA:n kirjoitus oli mainio (RM 4/97).

73 de HPI, Espoo

e-mail: hannu.piirainen@xxxxxxxxxxxxx