Vs: Re: [DX]: Lokeista + muustakin

This is a message from "Martti Karimies" <martti.karimies@xxxxxxxxxxxxxx>

JKZ wrote...

Lapin peditsulla käymättömänä ja siten käytännössä kaikki asemani kotona
tai paikallispeditsulla kuunnelleena kannatan kyllä jotain tuollaista
jakoa. Miten se sitten pitäisi toteuttaa onkin eri juttu. Jako Lapissa
ja Etelä-Suomeen kuultuihin asemiin ei ole niin yksinkertainen.
Asuuhan sitä ihmisiä pohjoisessakin jotka kuuntelevat siellä kotonaan.
Toinen asia on sitten esimerkiksi brittikuuntelu Ukissa tai Långåminnessa,
joita voi brittikuuntelupaikkoina verrata jenkkien kuuntelemiseen
Lapissa. (Sen montako toiminnassa olevaa AM-brittiä on vielä Ukissa
kuulematta voi tarkastaa tuoreilta Britti-DX-sivuilta
www.kotalampi.com/brittidx/tilastot.htm)

> Näinhän se tietysti on, että jokaista asiaan liittyvää yksityiskohtaa ei voi ratkaista välttämättä ainoastaan yhdellä tavalla. Melko menestyksekästä brittikuuntelua voi kuitenkin harrastaa myös normaaliolosuhteissa, eli kotona, toisin kuin esim. keskiaalto-oseaanien metsästystä. Samoin Lapissa asuvan kotona tapahtuva kuuntelu on kuitenkin lähempänä normaaliolosuhteita kuin peditionia. Perusjako voisi kuitenkin olla palstakohtainen ja Länsirannikon brittikuuntelupaikoillakin kuullut asematkin voidaan ottaa erikseen. Lyhyesti, pediskuuntelutulokset omaan sarjaansa joka ei edelleenkään estä ketään menestymästä haluamallaan tavalla, mutta antaa mahdollisuuden menestyä uudella tavalla ja tehdä kotikuuntelusta mielekästä.

JKZ wrote

TreDXKissä paikallistoimintaa on jo pari vuotta pyöritetty suurelta
osin internet-postituslistan välityksellä. Säännöllisen kokoustoiminnan
lopahdettua pari vuotta sitten vakioporukan hajottua ympäri maailmaa,
tuli netistä tärkeä yhteydenpitovälinen ja edellytys paikallistoiminnan
jatkumiselle. Ilman postituslistaa tuskin enää nykymuotoista TreDXK ry:tä
olisi olemassa. Nokkakusoja on sitten yritetty järjestää aina kun porukkaa
on kokoon saatu ja joskus vähän pienemmälläkin porukalla. Eli suosittelen
jonkinlaisen sähköpostilistan perustamista kaikille paikkakunnille
joissa vielä on halua ylläpitää edes jonkinlaista DX-paikallistoimintaa.

> erittäin hyvä ajatus jonka toteuttamisessa liiton jäsenrekisteri olisi avuksi. Onkohan koskaan ajateltu tehdä jäsenkyselyä niin, että sähköpostiosoitteetkin saataisiin selville? Itse ajattelin käynnistää Hämeenlinnan alueella vähän samantapaisen toiminnan joka kuitenkin perustuu nokkakusoihin silloin tällöin, mutta TreDXkin mallin avulla yleinen jatkuvasti tapahtuva keskustelu kävisi parhaiten.

MKA