Re: Vs: [DX]: RM-lokeista

This is a message from Jarmo Havukunnas <jhu@xxxxxxxxxxxxxx>

At 16:15 4.2.2000 +0200, you wrote:
>Kantoaallon lokeissa yritimme loki-ohjelman käyttöönottoa pari vuotta
>sitten, mutta kun koko ajan lokauksia saatiin myös muissa formaateissa,
>hylkäsin loki-ohjelman pian kokonaan. Tällä hetkellä otan Kantoaallon
>lokaukset vastaan paljon mieluummin Word-, WP- tai ascii-, kuin
>loki-ohjelman epästandardimuodossa.

Vaikka olenkin jo vetäytynyt aktiivisesta lehden ja tilastojen tekemisestä,
niin en malta olla kommentoimatta tätä.

Jostain syystä kuuntelijoille on ollut todella vaikeaa opetella käyttämään
LOKI-ohjelmaa, joka ainakin minun mielestäni nopeuttaa lokien kirjoittamista
todella paljon. LOKI-ohjelman idea on juuri siinä, että kun lokit sillä
tehdään ne saadaan yhdellä näpyttelyllä tilastoihin saakka. Word-tiedostot
täytyy siirtää tilastoihin manuaalisesti, ja kokemuksesta voin sanoa, että
jos näin joudutaan tekemään, homma on muutamien maanosien (NA, SA, AS)
osalta melkoinen.

Tässä tapauksessa asialla ei kai väliä ole, koska Kantoaallon lokeja ei
lähetetä RM:aan, mutta noin yleisesti ajatellen en suosittele LOKI-ohjelman
käytöstä luopumista. Mitä suurempi homma tilastojen tekemisessä on, sen
hankalampi niille on saada tekijöitä jatkossa.

73´s de JHU