Re: [DX]: Lokeista + muustakin

This is a message from "=?ISO-8859-1?Q?Jyrki_Hyt=F6nen?=" <jyrki.hytonen@xxxxxxxx>

MKA wrote:
>Eli dx-kuuntelu ja lokit kannattaisi jakaa selkeästi eri luokkiin, jotta
>kuunneltujen asemien tuoma arvo ja sitä kautta kotikuuntelijoiden
>motivaatio säilyisi. ...

>Dx-kuuntelun tulevaisuuden kannalta olisi eduksi, että Lapin pedistulokset
>irroitetaan muun  maan dx-tuloksista omaksi luokakseen.

Olen samaa mieltä MKA:n kanssa - Lapin (nykyisin siis
Lemmenjoen) peditioneilla kuullut asemat voisivat olla sekä
tilastoissa että lokeissa (muutkin maanosat kuin jenkit) omana
ryhmänään.  Esim. Aasia ja Oseania ja jopa Iberiakin ovat Lapin
pedisolosuhteissa aivan eri asemassa kuin etelässä.  Järkevää
olisi jakaa myös keskiaaltotilasto kahteen osaan tai tehdä kaksi eri
versiota (tai yksi bittimuotoinen, jonka käyttäjä voi muokata).
Nämä voisivat hieman lisätä ns. kotikuuntelun arvostusta ja
antaisivat oikean kuvan kotona kuultujen asemien vaikeustasosta
ja siitä mikä on mahdollista.

Puolustan kuitenkin peditionejakin.  En tuloskuuntelumielessä -
mutta minusta on ollut  ilo viettää viikko vuodessa Lapissa
radiokelejä ja niiden ihmeellisyyksiä seuraten.

Pistelaskentaan muutos  on liian myöhäistä toteuttaa - emme taida
jaksaa enää käydä korttejamme läpi.  Minun puolestani voisi hyvin
jättää pisteet laskematta maanosakohtaisilla palstoilla. Rankin
vielä jättäisin sotureille.

73's de JHY