[DX]: 1377 CNR1/Ranska/MFJ 1026

This is a message from Per-Ole Stenman <per-ole.stenman@xxxxxxxx>

>1377 CNR1, onko tässä Ranska? No on tietysti, mutta samat sanat kuin
muistakin. Kuului yhdelläkin langalla hyvin, mutta ranskalaisen sai
häviämään lähes kokonaan vaiheistamalla.

*** kuuntelin CNR1-1377 nyt myös lauantaiillalla. Ruotsista liikkui huhuja
että joku Voice of Strait olisi täällä, kuitenkin 19.2 klo. 2215 UTC ID oli
juuri CNR, kiinaksi. Onko sama asemaa, vai onko tämä uusi asemaa? Minulla
on vain Intiaan päin suunta-antenni ja tämä kinuski tuli mahdottoman lujaa.
*** RANSKA oli myös äänessä yöllä, mutta hyvin vaisu myös suuntaantennilla,
ei varmasti samaa tehoa kuin viikko sitten. Muita asemia ei olisi ollut
vaikea kuunnella vieressä, jopa Asian Sound ellei kelit olisivat olleet
niin surkeita sinnepäin. Aamulla taas Ranska oli hyvin voimakasta. Toinen
asema käytössä yöllä vai erillinen 1-5 kW:n yöteho joskus päällä?

>Paras vaimennus on ollut  1314 NRK pudottaminen S 9+10-20 tasolta S1:n
tasolle (n. 60 db:n vaimennus) ja arabin saaminen kuuluviin.

*** MFJ1026; minulla on sen käsitys että laite toimii erittäin hyvin kun on
kysymys vaimentaa "ground wave", huonommint "sky wave", siitä syystä
laitteesta on tullut menestystuote ainakin Amerikassa. Tästä näkyy että
myöskin "sky wayt" pystyy vaimentamaan, mutta varmasti paljon on myös
kiinni antenneista.

POS