Re: [DX]: Tervehdys Fuerteventuralta

This is a message from Jorma Mantyla <jmantyla@xxxxxxxxxxxxxxxx>

Varmaan tätä on moni muukin yritellyt, mutta ei tärppää
Suomessa.  Itse hämmästyin hyvää kuuluvuutta ilman
minkäänlaista ulkoantennia Fuerteventuralla.
Veikkaukseni on suunta-antenni, jolla lähetys suunnataan
portugalilaisille kalastajille, joita liikkuu paljon Kanarian
vesillä.  Koska sinkku oli vahva jo ennen auringonlaskua
näin matalalla taajuudella, qth voisi olla Madeira.
Kanaria on Madeiralta etelään, Suomi suunnilleen
koilliseen.  Mutta kyllä tätä kannattaa yritellä,
kun Euroopassa yleensä on urheilutapahtumia.  Varmimpia
iltoja ehkä ke ja la, mutta tuli sieltä ohjelmaa
muulloinkin.

JM
Kangasala