[DX] Oseania

Minäkin yllätyin noista QSL-keskusteluista, mutten ihan täysin. Tulihan
ihan sama komentti FSDXF:n omaan keskustelurinkiin että "älkää laittako
QSL:ilmoituksia sähkörinkiin vaan lehteen". Eli näyttää siltä että monet
(enemmistö) eivät halua siirtää sähköiseen muotoon kun on kyse
QSL-ilmoituksista. Ainakin sen luulen pystyväni todistaa että v/s-tieto
joka on saatu tuttavalta toimii yleensä paremmin kuin nämä tiedot jotka
ovat olleet netissä jonkun aikaa. Onko se jopa niin että asema jopa
mustenee kun oivaltaa että se mikä piti olla henkilökohtainen vastaus on
käytetty röyhkeästi hyväksi ja ilmoitettu koko maailman ihmisille? Asema
pystyy jopa internetin etsintäsivuilta tarkistamaan miten nämä tiedot ovat
siirtyneet nettiin.
Siitä Oseanilaisjutusta, niin tilanne on vähän erilainen kun esim.
Lemmenjoella. Amerikan länsirannikolla pystyy paremmin hyödyntämään
päivä/yö vyöhykkeitä. Oregonissa kuunnellaan Oseanialaisia vähän niinkuin
Suomessa kuunnellan ibsuja, brittejä ja ennenkaikkea lattareita. Eivätkä
japsit, kinuskit, thai-asemat, iranilaiset ja intialaiset ole tiellä
niinkuin täällä useimmiten. Luulen että aktiivinen kuuntelu tuottaa
hyvinkin tuloksia, jos nyt pääsee ohi Californialaisasemien sekamelskasta.
Esim. Los Angelesin seudulta näitä sieppauksi ei kovin helposti onnistu
koska siellä jyrää melkein joka 10-kHz taajuudella joku paikallis, tai
semi-paikallisasema. Kuitenkin nuo sataset oseanialaisasemat on vähän
verrattuna mihin erityisesti kuuntelijat Uudesta Seelannista ovat
onnistuneet kuulemaan jenkkejä.
73s-
POS

At 16:11 9.12.2000 +0200, you wrote:
>Kuka ystävällinen sielu  tietää aiheessa mainitun sivun osoitteen?!
>Minua suuresti huvittaa HXDX:ssä käyty  kinastelu verifiointitietojen
>ilmoittelusta.
>Minä ihmettelen tämän oregonilaisen MW-saavutuksia, yli 200 QSL:lää
>Oseaniasta, jos olen oikein ymmärtänyt.
>Taitaa Oregon olla vielä ihanteellisempi kuuntelupaikkana kuin Lemmenjoki.
>
>73 de Jouko Huuskonen JKH

>Copyright (c) 2000 Hard-Core-DX.com
>
>Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document
under the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.1 or any
later version published by the Free Software Foundation; with no Invariant
Sections, no Front-Cover Texts, and no Back-Cover Text. A copy of the
license is available in http://www.gnu.org/copyleft/fdl.txt.