[DX] re:Bluffiraportit

Hyvä Juha (JPI)!

Itse en haluaisi pihdata vs-tietoja, mutta viime aikoina on suorastaan alkanut vituttamaan, kun asemilta tulee varsin usein mainintoja Bellabarban raporteista. Esim. Coloradon asema taajuudelta 1650 verifioi raporttini juhlallisesti qsl:llä numero 2, ykkönen meni Bellabarballe Italiaan. No, ei sillä sinänsä ole väliä ja FFF-kin kuuluu oikeastaan JEÖ:lle tai PÄ:lle, mutta silti se panee hatuttamaan. Bellabarba tehtailee todella ahkerasti näitä tekaistuja raportteja, enkä mitenkään usko hänen olevan ainoa.

Bellabarban vääristä raporteista on tehty jopa internet-sivuja, tässä yksi:
Käykää ihmeessä katsomassa!

Ruotsalaiset ovat käyneet kiivasta keskustelua tästä samasta asiasta ja keskusteluun osallistui silloin muutama brittikin. Lopputulema taisi ainakin brittien kohdalta olla, että heidän mielestään me skandinaavit vouhotetaan liikaa ja meillä on aina niin pirun tarkkoja sääntöjä.

Onko asia näin? Pitäisikö minunkin vaan yksinkertaisesti ottaa rennommin ja vähät välittää siitä, vaikka jonkun aseman edustaja, joka ystävällisesti kirjoittaa minulle henkilökohtaisen kirjeen, saa viikon päästä kymmeniä meilejä eri puolilta maailmaa, joukossa täysin tekaistujakin raportteja? Onko harrastus kohdallani menossa liian vakavaksi, kun tällaisia pohdin?

Kommentteja, please!

73
Jim