RE: [DX] re:Bluffiraportit

Tällaisia asioita on pohdittu vuosikymmeniä! Olen itsekin saanut 60-luvun
puolessavälissä turpiin.Nuorena kuuntelijana menin nappaamaan R Jamaican
taajuudelta 720 ja se sai sitten kokeneemmat kuuntelijat takajaloilleen. No,
onneksi Rolf Rönnberg Ruotsin puolella kuuli aseman samanaikaisesti ja
aseman CE tyrmäsi bluffisyytekirjeet.

Kun tarkastelen 40-vuoden DX-urani ajalta tapahtumia voi vaan todeta että
Suomessa DX-"hysteria" on varmasti maailman kärjessä. Ei missään muualla
ollaan niin pistesairaita kun täällä. On rankkeja joka lähtöön, puuttuu vaan
splittitaajuuksien supertehorankki... Tämä piste hysteria on vaarallinen
sillä se helposti johtaa siihen että raportit lähtee matkalle "liian
aikaisin".... Mutta, onhan pisteet yksi tärkeä osa DX-kuuntelun
vittuilikulttuuria. Se pitää vain hallita.

Mitä tulee v/s-tietoihin olen päätynyt samantyyppiseen systeemiin kun moni
muu. Eli en välitä v/s-tietoja ellei tule henkilökohtainen pyyntö. On monia
tapauksia jossa olen saanut vastauksen todella kovan "salapoliisityön"
jälkeen enkä näe miksi sellaisissa tapauksissa pitäisi jakaa tietoja. Tehkää
muutkin itse asian eteen jotakin.... Tämäkin on osa tätä v-kulttuuria.

Bellabarba. Minulla on hyvin monta vastausta sekä jenkeistä että lattareista
missä todetaan että Bellabarbalta on tulltu raportti aikaisemmin tai suurin
piirtein samalta ajanjaksolta. Esimerkkejö ovat WGNA GA 1600, R Reloj San
Gil 1330, R Bella Union 1250 etc. Päätimme FSDXF:n osalta muutama vuosi
lopetta Frekvensnytin:n jakelu Play-DX:ään koska oli ilmiselvä että ainakin
osa tiedoista tuli herra B:lle PDX:n kautta. En viitsi mennä syvemmälle
B-asiassa, sitä on väännetty vuosia. Sairaalle on vaikea tehdä mitään. Hyvä
puoli on se että kaikki tietävät mistä on kysymys, huono asia tietysti se
että asemat saavat B:ltä kirjeen, mutta en usko että tämä yksi kirje pilaa
asemien vastaushalu.

Olen päätynyt siihen että DX-kuuntelu pitää olla harrastus ja harrastuksen
luenteeseen kuuluu että se pitääolla rentouttavaa ja kivaa. Mikäli esim. Jim
halua jaksaa harrastuksen parissa vielä seuraavaan minimiin olisi ehkä syytä
ottaa asiat vähemmän vakavasti.

JEÖ