Re: [DX] bluffausta ja ylioptimismia

Olen samaa mieltä TREn kanssa siitä, että Barbarella ... anteeksi
Bellabarba... on nyt saanut aivan liian paljon palstatilaa painoarvoonsa
nähden. Ja vaikka bellabarboja olisi muitakin, niin kyllä heidän
vaikutuksensa on vain pientä hyttysen ininän kaltaista QRM:ää vastausten
saannissa. En usko, että vastausprosenttien lasku on BB.n syytä. Asia
pitäisi vaan ottaa enemmänkin haasteena: yksinkertaisesti tehdä niin hyvia
raportteja, että  asemalla ei tule mieleenkään epäillä sitä feikiksi.
Tätähän TRE:kin varmaan ajoi takaa 'konsti-listallaan'.

Sitten v/s:stä ja liian tarkoista lokauksista. Joihin itse katson
syyllistyneeni (Eurolog ja esim. tannoinen clusive, jossa tällä listalla
esiintyneitä lokauksiani 'sensuroitiin' liian paljastavina).

VES kirjoitti tällä listalla: " ...Minäkään en tule enää ilmoittelemaan
v/s:ien e-mail osoitteita näillä markkinoilla, henkilökohtaisesti kylläkin.
On sen verran tullut huonoa palautetta asemilta ja ovat joutuneet vaihtamaan
sähköpostiosoitteita."

Jos kerran tämmöistä tapahtuu ja kaiken maailman bluffarit käyttävät
hyväkseen julkistamaani tietoa ja vievät QSL:n jonkun köyhän DX-kuuntelijan
suusta, niin aloin oikein vakavasti miettiä asia ja olin jo heittää pyyheen
kehään: lopetan Eurologin ja lokaukset.

Mutta ... onneksi tuli nukuttua parin yön yli ja luettua mm. HAR:n
haastattelu uudessa RM:ssa ja se mitä MKA kirjoitti tällä listalla:
"Mutta asia joka minulle on tärkeä, liittyy toisen dx-kuuntelijan
auttamiseen. Koen asian niin, että jos minun kuuntelutuloksistani ja
kokemuksestani on hyötyä jollekin toiselle kuuntelijalle, voin olla
panokseeni tyytyväinen. "

Tämä se on ollut minunkin - ehkä naivi ja idealistinen - periaatteeni.
Kuuntelu ja raportointi on itsessään mahtavaa (tosin jälkimmäinen osio
tuntuu päivä päivältä työläämmältä), mutta jos voi auttaa muitakin saamaan
onnistumisen tunteita, niin se on vielä mahtavampaa.

Joten pyrin jatkamaan entiseen tapaan, ja samalla vastustamaan tätä
suomalaisen DX -kuuntelun v-tyyliä, jossa onnistumisen tunne tuleekin siitä,
että 'kaveria varmaan v-ttaa se ettei kuullut tätä FFF - asemaa, kun ei
tiennyt että se oli aloittanut tällä taajuudella' tai  'kaveria varmaan
v-ttaa se ettei saanut ekaa vastausta tältä asemalta, kun ei tiennyt sen
eMail -osoitetta".

73 de Pentti Lintujärvi
Helsinki, Finland

Webmaster of 1000 Lakes DX Page