[DX] Play-dx:sta ynna muista

Jahas, (mini-)clusivenrutale on taas purkissa ja piakkoin lukijoillakin.
Jotenkin minulla on aavistus, että kaikkien tilaajien tämän vuoden
tilauspäätökset eivät tulleet kerralla oikein, mutta reklamoidahan
voi, ja ylimääräisiä lehtiä on jatkossakin jaettavissa niille, jotka
jostain syystä jäävät seuraavaa lehteä vaille. Toivottavasti niitä
virhetapauksia on mahdollisimman vähän.

DM/ITA otti tammikuussa yhteyttä ja pyysi päästä lehtivaihtoon
jälleen DX-Clusiven kanssa vuoden tauon jälkeen. Olen tietoinen,
että jotkut pohjoismaiset julkaisut ovat pistäneet Play-DX:n
boikottiin signor Bellabarban takia. Itse asiaa harkittuani päätin
kuitenkin suhtautua myönteisesti. Ajattelin täsmälleen samoin
kuin IS; jos joku Bellabarba saa aikaan raportin vailla ensimmäis-
täkään detaljia, niin silloin on aika samantekevää kantaa huolta
siitä, mitä lehtiä hän lukee.
Mutta wanhoina aikoina DX-Kuuntelija -lehdessä tarkkaan
teroitettiin nuoren oppia imevän kuuntelijan kovaan kalloon,
että minuutintarkkoja detaljeja kuullusta ohjelmasta ei ole
syytä kirjoittaa lokaukseen, ja se on edelleen minusta
hyvä periaate. Enkä minä mielestäni PUL:inkaan lokauksia
nyt kovin kovalla kädellä sensuroinut. Hyödyllinen kikka onkin
kääntää tietoja kuullusta ohjelmasta suomeksi. "23:45" menee
kätevästi muotoon "varttia vaille puolenyön" - jos pidämme
tärkeänä sitä, että ulkomaanelävät eivät hyödy liikoja kuuntelu-
tuloksistamme.
Sloganeiden sensuroiminen on mahdottomuus.

V/S-politiikkansa luonnollisesti itsekukin määrittää itse. Clusiven
sivujen lisäksi "vuoden kootut v/s:t"-sivu on olemassa verkko-
clusiven yhteydessä salasanan takana.

Mutta pitäisikö nyt ilmoittaa signor Dariolle, että DX-Clusive
valitettavasti lopettaa uudelleen alkaneen lehtivaihdon lyhyeen,
ja toivottaa hyviä jatkoja, vai miten olisi meneteltävä?
Play-DX:n aineisto on monipuolista, joskus hyödyllistäkin.

73's JLN