[DX] Kesiksestä & pari huomiota viruksista

[DX] Kesiksestä & pari huomiota viruksista

Tervehdys kamut,

ja kiitokset Uhtuan susille myös minulta mukavasta ja hyvin järjestetystä
kesiksestä! (Ruokailujen hinta ylitti kyllä budjetin...)

Mutta asiaan: atk-alalla työskentelevänä olen havainnut epätavallisen
paljon (mato)viruksia liikkeellä viimeisen viikon-parin aikana. Jos jollakulla
ei vielä ole, suosittelen (tai paremminkin kehoitan) välittömästi
hankkimaan maksullisen version virustorjuntaohjelmasta. Itse olen
ollut tyytyväinen Symantecin Norton Antivirukseen, mutta onhan niitä
muitakin: F-Secure Antivirus, McAfee, Panda jne. Hinta ei päätä huimaa
Nortonilla, pitäisi lähteä alle 400 mk:n ja sillä saa itse ohjelman
sekä virustietokannan päivitykset vuodeksi. Jatkovuodet ovat lähes
ilmaisia: n. 25 mk, kun maksat netin kautta luottokortilla.

Mikkisoftan käyttöjärjestelmällä ja Outlook-sähköpostiohjelmalla
varustettu, ja
sähköpostikäytössä oleva pc on tänä päivänä aikapommi, valitettavasti. Sama
pätee myös Netscapen (terveisiä Mikalle, sorry Risto...) sähköpostiin.

Jos sinulla on virustorjuntaohjelma, ja se on asetettu automaattisesti
hakemaan virustietokantapäivitys valmistajalta, tarkista, että ohjelma
varmasti
myös tekee sen. Sopiva tiheys on kerran kuukaudessa tai parissa. Päivitys
kannattaa tehdä myös manuaalisesti, jos joku uusi virus on vasta löydetty ja
uuteen automaattipäivitykseen on vielä aikaa.

Allekirjoittanut neuvoo kyllä tarvittaessa virustorjunta-asioissa!

73 ARK
ark@xxxxxx