[DX] Re: [DX] Kesiksestä & pari huomiota viruksista

[DX] Re: [DX] Kesiksestä & pari huomiota viruksista

Terve,

Arin neuvojen lisäksi kannattaa muistaa näissä virusasioissa se
maalaisjärki: Älä avaa liitetiedostoja jollet tunne lähettäjää. Se on vähän
kuin jos löytäisi pillerirasian oman takin taskusta. Jos et tiedä kuka sen
sinne laittoi, ei ehkä kannata maistaa mitä ne ovat :-)

Virusskannerit ovat usein päivän pari ainakin myöhässä mitä viruksiin tulee.
Jonkun täytyy aina (valitettavasti) kärsiä ennen kuin viruksen stämppi
saadaan softiin mukaan, joten ennakoiva varovaisuus on aiheellista.

Toinen huomattava asia on ADSL-yhteyksien yleistyminen. Tulloin yhteys usein
jätetään usein auki verkkoon kun hinta on kiinteä. Suosittelen tällöin
palomuuriohjelman käyttöä, sillä koneeseen tulee uskomaton määrä
"pollauksia" verkosta päivän mittaan. Itse käytän www.zonelabs.com :sta
saatavaa ilmaista ZoneAlarmia. Asennus on helppo ja oletusasetukset auttavat
jo paljon.

T: Ismo, ..."Mikkisoftalta" :-)

PS. Kesis kuullostaa hauskalta, täytyy yrittää ensi vuonna mukaan....