[DX] Re: [DX] Re: [DX] Vielä loopeista

Ilpo, kiitos tiedoista.
Pyörittelin tuota looppi-ajatusta mielessäni ja
kysyisinkin sinulta asiantuntijalta seuraavaa.
Jos itse loopin yhteyteen laittaisi pelkästään
kapasitanssidiodeilla toteutetun virityksen,
jonka ohjaus tapahtuisi koksin kautta, ei tarvitsisi
kiskoa monia piuhoja ulkosalle. RF-vahvistin sijaitsisi
sitten sisätiloissa koksin ja rx:n välissä.
Onko käytännössä suurtakaan merkitystä (suhteellisen
lyhyellä syöttökoksilla 10-20m) sillä, sijaitseeko vahvistin
ennen vai jälkeen syöttöjohdon jos impedanssit ovat
kutakuinkin kohdallaan?
Entä noiden diodien saatavuus Suomessa?
Mikä olisi sopivan laaja-alueinen ja hyvälaatuinen diodi
tähän tarkoitukseen? Looppilangan kierrosmäärillä
saataneen jonkin verran pelivaraa sopivan taajuusalueen
kattamiseksi.
Postitan tämän listan kautta, ehkä muillakin on mielenkiintoa
tällaista looppia kohtaan.

Terv. JSA
Jari Savolainen