[DX] Kaikki mitä olen aina halunnut tietää Slovakiasta

[DX] Kaikki mitä olen aina halunnut tietää Slovakiasta

Hei,

Jo vuosia on meikäläistä ihmetyttänyt slovakialaisten paikallisohjelmat keskiaalloilla, niistä kun ei itse Erkkikään ole ottanut selvää.
Lemmenjoella toissa viikolla pääsin kuitenkin vihdoinkin omin korvin selvittämään, mikä tilanne on. Tiistai-aamuna 25.9. nimittäin pukkasi oikein huimaa Slovakia-keliä (uskokaa tai älkää, sellaisiakin on!).

Paikallisohjelmat alkavat näin kesäaikaan 0305 UTC. Talviaikaan aloitusaika tullee muuttumaan 0405 UTC:ksi.

Keskiaalloilla ajetaan seuraavia paikallisohjelmia:

- Radio Regina Banska Bystrica lähettää taajuuksilla 567, 621 ja 1035 kHz
- Radio Regina Kosice lähettää taajuuksilla 900 ja 1071 kHz (ja näistä ilmeisesti 1071 on vielä opt-out taajuus, jolla tiettyinä iltoina ajetaan Studio Presovin tekemiä ohjelmia Presovin oman lähettimen (siis 1071 kHz) kautta)
- Radio Regina Bratislava lähettää taajuudella 927 kHz
- Valtakunnallista 1-ohjelmaa lähetetään taajuuksilla 702 ja 1098 kHz

Taajuudet 792, 864 ja 1017 eivät kuuluneet.

Toivottavasti tämä selkeyttää tilannetta kaikille kiinnostuneille. Slovakiasta on siis otettavissa kaiken kaikkiaan neljä paikallisasemaa (Banska Bystrica, Kosice, Presov ja Bratislava).

Parhain terveisin,
Jim Solatie