[DX] Vs: Re: [DX] Suuntakarttoja & QSL & kelit & asemakysymyksiä

[DX] Vs: Re: [DX] Suuntakarttoja & QSL & kelit & asemakysymyksiä

Hei

Hyvä karttaohjelma. Olen tätä käyttänyt myös matkakarttana kun radio on mukava. Voi esim suunnitella mitä voisi kuulla 300 km säteellä vaikkapa Välimerellä, samoin voi arvioida juuri auringonlaskuefektin vaikutuksia alueittain.

QSL:
Jo toinen verifiointi vuoden sisällä.
WDHP 1620 vastasi liite krijeellä, jossa värilogot yms paikallaan. Kyllä tämä mielestäni on aivan oikea qsl (varsinkin värilaserilla tulostetuna) nythän postitusmuoto on vain sähköinen - tosin "oikea" allekirjoitus puuttuu...

Kelejä ?
Ainakin aamulla mökillä tarkistettaessa HJ - & YV- asemia 1620:n lisäksi (oli yllättävän heikko; enää 1kW?) ja se uusi WWVn ennustekin oli aika hyvä....

CA asemista:
4052.5 tuntuu kuuluvan aina n. 5 UTC
samoin 4832.1 Litoral; tosin tänään katkaisi yllättäen 0447.
Onko näistä tarkenpaa havaintoa aktiivisimmilla ?

73s tk

Suosittelen muillekin. Kartta on tarkempi kuin esim. Geoclock ja Hedinin
karttaan saa myös auringonlaskun rajan.

Ari Kilponen wrote:

> Ruotsalaisen Roger Hedinin kotisivuilta löytyy ilmainen ja ainakin
> ensi vaikutelmaltaan kätevä suuntakarttojen piirto-ohjelma.

73 PS