[DX] 5013 kHz ja muuta mutinaa...

Edellinen lokaukseni, mystinen tanskankielinen asema taajuudella 5013 kHz tuntuu saaneen aivan luonnollisen selityksen. Olen ollut kirjeenvaihdossa asiasta JSA:n ja MR:n kanssa. Tunnumme olevan yhtä mieltä, että vastaanottimeni AOR 7030 Plussan antenninvalitsinkytkin taisi olla  väärässä asennossa. Se aiheutti kyseisen harhatoiston. Muutenhan AORssa ei pahemmin vastaanottimesta johtuvia harhoja löydy, vain kuinka on?!

Tässä muutama vaatimaton lokaus to-illalta: Kuuntelin taajuudella 5920 kHz eilen illalla venäläistä asemaa, jonka ajattelin olevan R GARDARIKAn Pietarista. Enpä kuullut IDiä, onko aseman nimi edelleen R GARDARIKA?! 2118 asema idasi "R Studio Novosti", eli taisi heittää uutiset.

-11787 kHz R IRAQ INTERNATIONAL esitti näkemyksiään ENGLANNIKSI 2045 UTC.

-4130 kHz  UNID kuului kohtuullisen hyvin. Lopetti marssimusiikkiin 2103 UTC. Ikävä kyllä ILG ei auennut minulle salasanasta huolimatta. Ehkä CRWsta olisi apua?
Tulin taajuudelle juuri kun mx veteli viimeisiään, joten kielestäkään ei ole mitään havaintoa. Olisiko kiinalainen? Kuka tietää?

5010 kHz tämän täytyy olla MADAGASCAR. Kuului mainiosti 17 UTC.

Täytyypä (joutuu testaamaan) testata uutta imuria ja jatkaa imurointia! Hauskaa viikonloppua kaikille DX-harrastajille!

73´s
Jouko JKH 1345
Mälikkälä (Raision rajalla)/ Turku