-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: dx-admin@xxxxxxxxxxxxxxxx [mailto:dx-admin@xxxxxxxxxxxxxxxx]Puolesta Jouko Huuskonen
Lähetetty: 26. lokakuuta 2002 0:23
Vastaanottaja: hard-core-dx@xxxxxxxxxxxxxxxx
Aihe: [DX] Haluaa oppia lisää

Tässä taas muutama UNIDi pähkäiltäväksi. Olin pikkaisen pettynyt, kun kukaan ei viitsinyt kommentoida esim. AFN: paikallispx 1106 kHz tai mahdollista SARAWAKia 5030 kHz.Ehkäpä ne katsottiin liian itsestään selviksi.

Olen aloittanut DX-harrastuksen jo 1969. Lopetin QSLlien ja maiden keräilyn jo 80-luvun alussa tai puolivälissä. Päädyin 145 maapisteeseen ja yli 500 rankkipisteeseen. Sen jälkeen en ole pahemmin seurannut mitä esim. keskiaalloilla on tapahtunut.

Ehkä minua voisi kutsua ns. jäähdytteleväksi entiseksi DX-kuuntelijaksi. Nykyinen kalustoni (rx) on parempi kuin koskaan. Kuuntelupaikan valinnalleni en taida mahta mitään, esim. ulkoantenni tuntuu aivan mahdottomalta.

Tässä uudet UNIDini: ARABI 1593 kHz 2134 UTC. Toinen mielenkiintoinen taajuus on 1503 kHz. Tässä aloitti eilen 2130 UTC IRIB. Pikkuisen looppia veivaamalla taajuudella kuului myös arabi, ehkäpä ERTU Al Arish, P-Siinailta?

AOR 7030+ ja looppi ALA 1530P tuossa keittiön lattialla toimivat hienosti. Esim. BAYRAK R INT. 6150 kHz kuului hienosti nimenomaan loopilla. Suuntavaikutus jopa toimi erinomaisesti SW:llä.

Tänään aamupäivällä kuului taajuudella a 6010 kHz kolumbialainen, ehkäpä LV de tu CONCIENCIA, Bogota?!

73´s ja hauskaa viikonloppua!

Jouko JKH
Turku

PS. Juuri nyt kannattaa tilata Passport to World Band Radio 2003. Omani putosi postilaatikkoon viime TI. Hinta muistaakseni 24,95 USD, tilasin opuksen suoraan kustantajalta.