Re: [DX] Haluaa oppia lisää

On Fri, 25 Oct 2002, Jouko Huuskonen wrote:

> Tässä taas muutama UNIDi pähkäiltäväksi. Olin pikkaisen pettynyt, kun kukaan ei viitsinyt kommentoida esim. AFN: paikallispx 1106 kHz tai mahdollista SARAWAKia 5030 kHz.Ehkäpä ne katsottiin liian itsestään selviksi.

Jospa kukaan ei ole osannut vastata tuohon?

> Tässä uudet UNIDini: ARABI 1593 kHz 2134 UTC. Toinen mielenkiintoinen taajuus on 1503 kHz. Tässä aloitti eilen 2130 UTC IRIB. Pikkuisen looppia veivaamalla taajuudella kuului myös arabi, ehkäpä ERTU Al Arish, P-Siinailta?

Tuo arabi 1593 kHz on todennäköisesti Matruh egyptistä. Se on
joskus kuulunut luureissani tosi hyvin. Lopettaa paikallisohjelman
20.00 UTC ja jatkaa jollain koraaniohjelmalla kairosta. Laitoin
sinne viime talvena raportin. Eipä ole vastannut. Tosin raportti
ei ole tullut takaisinkaan, eli jonnekin se on mennyt. Egyptistä
kirjeet tulevat usein takaisin. En tiedä syytä. Niissä on ollut
merkintä "Unclaimed".

Tuo 1503 kHz arabi on sitten todennäköisesti North Sinai Radio,
El Arish. Eka rapo meni jonnekin, mutta viime talven F-UP tuli
takaisin.

Reijo Alapiha