[DX] Studio X QSL to be or not to be...

Kovalla työllä olen nyt etsinyt Studio X:n niinkutsuttu "fake" QSL:iä. Olen käynyt läpi koko laatikollisen vastauskirjeitä (niitä joista en huoli mappeihin), ilmeisesti Darion paperipalaset ovat jo hoidettu pois päiväjärjestyksestä. Mutta kannattihan se työ kuitenkin, monta hyvää muistoa palasi mieleen, löysin WJDM-1660 tarran jonka siirsin heti QSL-mappiin, ja Radio Jämtlannnin jäänpoistolevynkin pääsee nyt myös käyttöön.
Ilmeisesti ei saa edes kuiskata siitä että joku QSL on ilman arvoa verifiointimielessä näinä ankoina aikoina, mutta todellisuudessa näin asia on Studio X:n suhteen Darion lähettämät vastaukset, viimeistään silloin kun asema kumoaa QSL:t. Huomatkaa "past, present and future".  Kaikki muut QSL:t jotka Dario on lähettänyt sadoittain? FM-kuuntelijoille on tietenkin arvostuksen alla mutta kuitenkin toinen asia ja niihin ei ollut tarkoitus nyt puuttua. Samaa pätee myös verifioinnin suhteen jos jollakin tavalla ilmenee jälkeenpäin ettei ollut ko. asema, olipa sitten QSL kansiossa tai ei. "To my best knowledge" on ollut sääntö joka on joskus käytetty rajatapauksissa, esim. jonkun releaseman identifioinnissa ilman aseman omaa paikallis-ID:tä viitaten myös raamattuumme, eli viime aikoina paljon jälkeenjääneeseen Werhoomme.  Totuus voi joskus olla vaikea saada esille, mutta onhan se paljon helpompi tänään kontaktiverkostomme avulla. Näin venäläisessä DX-lehdessä että Sodruzhestvo VOR-1278 oli laitettu Kaliningradin alle, samoin joku on ehdottanut että RNE5 Cadiz releasema 1503 ei olekaan Algeciras vaan olisi La Linea?  Monet meistä haluaa jatkuvasti etsiä totuuden asioista, hyvä esimerkki tästä on Henrik Klemetz joka on pystynyt osoittamaan monta kertaa suurella tuntemuksellaan että joku asia ei ole niinkuin on luultu. Tämä vie asiat eteenpäin kaikkien hyödyksi.
Nyt pääsin vähän pois aiheesta, hiljaisena seuraan esim. miten ruotsalaiset suhtautuvat tähän samaan asiaan, ystäväni Björn Fransson et kumppanit. Onko sielläpäin myös samanlainen mentaliteetti että kerran arkistoitu Studio X:n QSL malli Dario on OK?  Onko rima todella pudonnut näin matalalle QSL:ien suhteen että pitäisi myös laskea ei-QSL:t, näinä aikoina kun on enemmän asemia kun koskaan aikaisemmin ja mahdollisuus saada enemmän vastauksia suoraan asemilta kun pystyi edes uneksimaan 70-luvulla. Asemalaskentatoimikunta palanee aikoinaan asiaan ja silloin vasta tiedämme miten suhtautua tähän asiaan.
Niinkuin totesin jo edellisessä viestissä, tämä ei ole Darion vika, vaan tässä on ollut kysymys väärinkäsityksistä, jotka tietenkin helposti syntyvät kun Dario ja Studio X:n puuhamiehet eivät ole koskaan oikein tulleet toimeensa toistensa kanssa.  Olen nostanut pöydälle suomalaisten DX-kuuntelijoiden moraalia QSL:ien suhteen nk. ilmiselvässä tapauksessa. Onko vallassa "antaa mennä" mentaliteetti vai pystymmekö reagoimaan tilanteen mukaisesti?
73s
POS

Of course, those replies