From: Martti Karimies [mailto:martti.karimies@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx]
Sent: 28. helmikuuta 2003 7:01
To: dX
Subject: Re: [DX] All Night Nippon

On 27 Feb 2003, at 17:13, Jim Solatie wrote:

> Käytännössä tämä siis tarkoittaa sitä, että jo 13.00 UTC jälkeen
> Japsien kuuntelu on mahdotonta - tais siis paikallisidien saaminen
> niiltä. Paitsi arkipäivisin välillä 15.00 - 16.00 UTC.
>
> Jos joku on lokannut kaupallisia Japseja muina aikoina, olisi kiva
> tietää, onko näissä ANN-ketjuohjelmissa breikkejä.
>
> Viimeisimmällä LEM-reissulla ainakin 1215 KBS antoi oman idin 14.58
> UTC ja 1494 RSK omaa ohjelmaa 14.00 UTC. Ilmeisesti nämä kaksi eivät
> sitten releoi ANN:ää. Sen sijaan kaikki muut kuuluneet taajuudet
> osoittautuivat aina All Night Nipponiksi, valitettavasti.

> [...]

Tervehdys kaikille,

tämä asia ei ole kovinkaan yksiselitteinen, breikkejä voi
käytännössä olla tasatunneilla ilmeisesti koko ANN:n ajan.
Myöhäisin itse kuulemani breikki on 1900 UTC. Olen kuullut
muiden asemien yhtiöiden nimiä mainittavan monasti ANN:n
ohjelman seassa joten siihen retkuun ei auta mennä. ANN:n
lähetysaika on vuosien mittaan koko ajan vain pidentynyt, ennen
taisi alkaa vasta 1500 UTC. 1557, 1485, 1197 ja 1098 ovatkin
kuunteluluonteeltaan ketjuuntuneita graveyard-taajuuksia joilla pitää
kykkiä vähän pidenpään idin toivossa. Juuri nyt NHK1-breikit ovat
mielenkiintoisia kuunneltavia.

MKA
Martti Karimies,
HÄMEEN TERÄSRAKENNE OY