RE: [DX] Radiomaailman tilanne / Infoähky myös paperisille käyttöpäätteille ?

RE: [DX] Radiomaailman tilanne / Infoähky myös paperisille käyttöpäätteille ?

Kommentteja Jorman mietteisiin;

> Irakin sota jäi lähes huomiotta, samoin Irakin radiotoiminnan
> uudelleen perustaminen.

Jos seurasi MTM:n tiedotuspolitiikkaa eri tiedotusvälineissä tästä
ei voinut jäädä kellekään epäselvyyttä ainakaan tiedonhaluisille
dx-kuuntelijoille. Turhaa paperin ja liiton varojen kulutusta
tältä osin.

Mielenkiintoinen tämä Irakissa oleva tiedotuspolitiikka. Lähinnä
on ilmennyt että ihmiset ovat hankkineet satelliittilautasia ja
katsovat isolla joukolla Al-Jazeeraa. Olisi todella mielenkiintoista
tietää minkälaista radio ja tv-toimintaa USA ja Britannia harrastavat?
Mahtaa olla melkoinen ristiriita satelliittikanavien uutistarjontaan!

>Radio Sawan perustaminen,

Tästä on turha pitää suurta meteliä. Tämähän on amerikkalainen tapa
tuoda arabiaksi länsimaista elämäntapaa esille.

> digitaaliradion alalla tapahtuu koko ajan

Tämä digi-radio onkin mielenkiintoinen täällä Suomessa. Siinä ei todellakaan
tunnu tapahtuvan yhtään mitään! Jos tarkoitat ns.webbi"radioita", niin siinä
jos missä riittää kaukaisten asemien kuuntelijoilla haastetta!

> netissä järjestettiin Vuoden asema -äänestys,

Arvostamme toki dx-kuuntelijat hyvää vastauspolitiikkaa ja kehut voidaan lähettää
suoraan asemalle eikä tehdä asemasta patamustaa.

> Itä-Euroopassa ja Venäjällä tapahtuu koko ajan uskomattomia
> asioita, joista vähäisin ei ole Tsetsenia. Suurimmasta
> osasta löytyy netistä aineistoa, jota päivittämällä ja
> kääntämällä saisi hyviä aikakauslehtijuttuja.

Aivan oikein! Venäjällä ollaan jälleen palaamassa ns. "vanhaan hyvään"
yksipuoliseen tiedoituspolitiikkaan, mutta jos Tsetsenian tilanteesta
halutaan keskustella - ja yleensäkin maailmanpolttavista kysymyksistä, ja
ottaa kantaa niihin värittyneesti, niin mallia kannattaa varmaan ottaa
70-luvun DX-Kuuntelijoista!

Uusia ideoita / kommentti;

Mitä itse asiaan tulee, niin Radiomaailmahan on savijaloilla seisova dinosaurus
jota pidetään perinteitten velvoittamana pystyssä vaikka itse tiedonlöytäminen on
siirtynyt reaaliaikaiseen muotoon ja siten palvelee hektistä käyttäjäänsä. Ehkä Radiomaailman
"suuruudenhulluus" kannattaisi minimoida pienempään kokoon ja harvempaan ilmestymis-
tiheyteen ja keskittyä kriittiseen / kehittävään journalismiin jolle syytä olisi olla
tilaa harrasteen piirissä. DX-Kuuntelun promootiolle on tosi vaikea nähdä tulevaisuutta
ellemme palkkaa palavasilmäisiä markkinointihenkilöitä. Heidän olisi syytä mennä sinne
missä ollaan kyllästytty surffailuun ja arvostetaan reipasta ulkoilmaelämää ja hermoja
raastavaa kyykkimistä & kyttäilyä. Missä lienevät nämä tulevat jäsenemme?

Silti Radiomaailma on hyvä lehti eikä tämän kirjoituksen takia kannata hakata päätä
seinään vaikka ideoitten keksimiseen saattaakin olla monia konsteja..;)

73t ja eläköön nuorisojärjestö SDXL!!

Hannu Piirainen, Espoo :)