RE: [DX] FMDX-kausi 2003 (ES-kesä + tropo t) ja ULA-lokaukset syksyn Radiomaailmaan!!

RE: [DX] FMDX-kausi 2003 (ES-kesä + tropo t) ja ULA-lokaukset syksyn Radiomaailmaan!!

Moi!

RKO: Onko tuonne omat (siis HardCoren) vai Clusiven tunnukset?

Ideanahan on varmaan mainio. Ja aina järkeviä uusia ideoita kannattaa
hyödyntää jos se edesauttaa harrasteen järkevyyttä tai miten tuon
nyt sanoisi kieli keskellä suuta..:)

Muutamia extempore mietteitäni;

Meneekö nyt homma sellaiseksi että esim.kuuntelet nauhat/disketit-->
teet lokin paperille-->jonka sitten teet esim.Wordilla tiedostoksi-->
jonka lähetät sitten lokipalstan toimittajalle-->joka ilmestyy sitten
DX-Clusivessa ja sitten Radiomaailmassa, tai kuten FM-puolella suoraan
minulle, joka sitten Radiomaailmaan. Takavuosinahan ULA-asioita ei
julkaistu Clusivessa kuin ns."kuolleen ruumiin yli"... Nythän
asiat ovat muuttuneet kun on huomattu että "tästähän otan pisteitä
vähällä vaivalla", ja ei ole niin tarvis lokaillakaan..eihän tätä
ulaa kukaan kontrolloi..

No niin eli tuossa yllä oli eka kysymys. Eli tehdäänkö lokia moneen eri paikkaan,
yksi tiedosto lokitoimittajalle joka julkaistaan sitten Radiomaailmassa / DX-Clusivessa
ja sitten vielä extrasessio (_vihaan_ PC:n edessä _myös_ vapaa-aikana istumista..) kun
syötät asemia tietokantaan..Miten käy aseman jos joudut sitä korjaamaan / muuttamaan,taas
retki tietokantaan (toinen lokaa, toinen lokaa toisella nimellä (suomessa on moneen lähtöön
lokaajia..), sitten huomataan kumman lokaus oikein, ja e-maileja..ja korjaus..).
Eli kun ei ole ns.lokipoliisia tuolla niin mikä tulee olemaan? Säätämistä vai laitetaanko
ryssän malliin menemään vain..

Toisaalta tuo On-line-logi ei taida olla mikään ns. referenssiloki,
vaan lähinnä ns.innokkaimmille suunnattu.

2. Miten käy DX-Clusiven lokipalstan ja samoin Radiomaailman?

3. VEH on lähettänyt minulle lokauksensa, kuten moni muukin (muuten
rikollislistasta unohtui PUL, ANA, JJN (jotain poimittu FMDX-palstalta).
Voin poimia tottakai lokaukset sieltä On-line-logista, jatkossa, kunhan
katsotaan kuinka nuorisojärjestömme konkarit asiaan suhatautuvat.

4. Kirjoitin joskus tästä Infoähkystä kun oli puhe Radiomaailman tulevaisuudesta.

Siis nyt jo lokauksia julkaistaan BKL:n ylläpitämällä FMDX-postituslistalla,
joka toimii mainiosti. Innokkaimmat saavat sinne asemansa esille / kommentoitavaksi
jo varsinaisen kauden aikana. Miksi levittää samoja lokauksia sitten vielä muualle?
Miksi tuoda lisämedioita tilalle, mitä järkeä?

5. Löytyykö "bellabarbaroille" filtteriä ;)?

6. Miltä Lehtinen (JLN) kuulostaa, vai kääntyvätkö vanhat DX-konkarit nyt haudoissaan..:)

73t Hannu Piirainen (HPI)
Espoo / Helsinki

&language=finnish&band=FM&format=clusive
>pystyt helposti poimimaan kaikki FM-alueen lokaukset ja kuten huomaat,
>ainakin VEH on jo laittanut tämän kesän lokauksia. Aikanaan mukaan tulee
>filtteröinti, millä saat mukaan vain Suomessa kuullut asemat.
>
>Tämä olisi sinänsä hyvä, ettei ihmisten tarvitse useampaan paikkaan
>ilmoitella lokauksia. Samalla saisi kesän FM-lokauksia nopeammin kaikkien
>saataville, ilman että pitää odotella Radiomaailman ilmestymistä.

Kaikilla FM-dixareille (kuten minulla) ei vain taida olla noita clusiven
tunnuksia, joilla tuonne pääsisi. Sinänsä olisi varsinkin ULA-lokausten
kannalta loistava ajatus, jos lokit voisi syöttää suoraan johonkin kantaan,
eikä nykyisellään erittäin raskasta toimitusprosessia tarvittaisi välissä.
Systeemiin ilmeisesti sisältyy se ominaisuus, että lokaukset voi sortata
haluamallaan tavalla? Olisi nimittäin mainio homma jos Radiomaailman
ULA-lokin pystyisi halutessaan sorttaamaan myös päivämäärän mukaiseen
järjestykseen, joka ULA-lokauksissa on usein käyttökelpoisempi muoto.

Jouni