[DX] Surullinen juttu...

On 25 Sep 2003, at 23:31, Jorma Mantyla wrote:

> Onpa hiljaista tällä saralla, joten vastaan MKA:n
> viestiin (kopio alla).
> Mielestäni radiotoimialaa ei suoraan voi verrata muuhun
> yrittäjyyteen.
> Ala on rajallisen luonnonvaran eli kansainvälisten
> radiotaajuussopimusten takia luvanvarainen.
> Yrittäjät valitsee viranomainen hakemusten perusteella.
> Suomessa radioalan yrittäjät valitsee Liikenne- ja
> viestintäministeriön esityksestä valtioneuvosto.
> Jos ja kun yrittäjyyden tila on se mikä on eli
>
> http://www.journalistiliitto.fi/journalisti/arkisto/142003/perus/pradi
> o1.htm

> [...]

Tervehdys kaikille,

vastaan tässä Jormalle, kysehän ei ollut yrittäjistä vaan
markkinataloudesta. Suuryritysten ja yrittäjien intressit sekä
toimintatapa ovat lähes kaikilla aloilla toisistaan poikkeavat, myös
radiotoiminnassa. Palvelu on osa pienyrittäjän arkea ja tämä
kaiketi myös edelleen kuuluu niiden lukuisien Preerialla toimivien
jenkkiasemien ohjelmatarjonnassa. Ketjuuntuneet, suomalaiset
kaupalliset radioasemat ovat hyvä esimerkki markkinatalouden
hyvät ideat raiskaavasta toiminnasta, jos niillä nyt sitten
alunperinkään oli aitoja paikallisradiolle ominaisia palvelutavoitteita.

Lupia myöntävät ja ketjuuntumisen sallivat viranomaiset ovat
varmasti suurin syyllinen nykyiseen tilanteeseen, siitä olen Jorman
kanssa täysin samaa mieltä. Ja miksi helkkarissa asialle ei tehdä
mitään?

MKA

Martti Karimies,
HÄMEEN TERÄSRAKENNE OY