Re: [DX] Web.listener

Jari Lehtinen wrote:
> Tämä on mainiota. Itse en pysty kovin hyvin tätä
> mahdollisuutta hyödyntämään, koska siihen tarvitsisi
> kiinteän yhteyden.
Kyllä 56 kbs:n modemiyhteydelläkin kuuntelu onnistuu, mutta sitten ei PC:llä samaan aikaan voi tehdä juurikaan mitään muuta, signaali tuppaa pätkimään.

> Jos innostusta ja aikaa on, tuhansien ja taas tuhansien
> eri nettiasemien kuuntelijat voisivat vihjata kommentteja,
> mitä kautta kenties voitaisiin löytää kiinnostavia ohjelmablokkeja
> ja ehkä jonkinlainen kategorisointi ethnic - TOP40
> -akselilla, mikä hyödyttäisi kuunneltavan valinnassa.
> Tyypillisten asemalistojen "Format: Pop" ei paljoa
> välttämättä sano.

Juuri tällaisia ajatuksia oli minunkin mielessäni. Olen jo alustavasti kokoillut linkkejä 'Chart Channelia' varten. Eli listaohjelmia maailman kaikilta kolkilta. Näitähän löytyy. Ongelmana vaan tuppaa olemaan se, että kaikki asemat haluavat soittaa listansa nimenomaan viikonloppuisin. Toinen asia on sitten se, pitääkö niitä kiinnostavina ohjelmina ;-). Vaikka hitit ovat nykyään globaaleja, niin onneksi löytyy poikkeaviakin hittilistoja. Iloinen yllätys oli mm. löytää Rasmus Meksikolaisen radioaseman listalta.
Musiikki -genrejä löytyy tietysti myös kansainvälisen popin ulkopuolelta. Esim. jazzille, klassiselle musiikille, ja 'world' -musiikille löytyy helpostikin ohjelmia ymäri nettiä. Oma asiantuntemus vaan ei riitä oikein poimimaan niistä edustavaa kanavaa. Tässä olisi työsarkaa jollekin halukkaalle ...;-)
Ja kaikki ei ole vain musiikkia; 'Word Channel' eli puheohjelmista koostuva kanava on myös alustavasti työn alla.

73 de PUL