[DX] UNID 3270 kHz = Namibia kuitenkin? ja vähän muuta

[DX] UNID 3270 kHz = Namibia kuitenkin? ja vähän muuta

Terve Jari ja HCDX!

Selailin tuossa alkuvuoden DXLD:n sivuja, ja totesin, että joku
(nyt en muista kuka, olisko CumbreDX:n kuuntelija?) kuullut
Namibian myös tuolla 3270 kHz:llä alkuvuodesta. Kuitenkin
nyt on Namibia kuulunut VAIN 49 metrillä. En todallakaan
sitten ole enää saanut tuota "Namibiaa" enää 90:llä luureihin.
Taidan nyt merkitä lokiini tuon 3270 kHz unidin Namibiaksi,
vaikka varauksella. Let's still keep on monitoring.

Suosittelen muuten kuuntelemaan hamsseja 80 metrillä. Vaikka
en ehtinyt su iltana (21.3.04) paljoa radion ääreen, kuului siellä
(3775-3800 kHz, "dx-bandi", LSB) muutama aussikuso. Yritin
vähän kuunnella BC-bandeja ja 60:llä kuuluivatkin AIR useassa
kohtaa ja ilmeiesesti Ashad Kashmir Islamabadista melko
mukavasti. Häriötaso vain oli melko korkea ja kotona kolme
keuhkokuumepotilasta, joten jätin radion (pyynnöstä) rauhaan.
( = bakteeri-QRM ja -QRN, uusi käsite...). Mitä muuta olisikaan
kuulunut?

Aussien kutsut alkavat (mm.) VK1...   lisää maakutsuista:
     http://www.arrl.org/awards/dxcc/itucalls.html

73 de Matti Ponkamo (OH1GPU), Naantali

P.S. Ainuttakaan kusoa en ole vielä hamssina pitänyt, kun ei
ole vielä tuota rigiä, mutta suosittelen dx-kuuntelijoille tutus-
tumista amatööritoimintaan.