Re: [DX] Ahvenanmaa 603 kauempana kuin Turku?

Re: [DX] Ahvenanmaa 603 kauempana kuin Turku?

Keskeisintä sille, että Suomesta ei saa pisteitä useista asemista on pistelaskun toinen sääntö.  Käsittääkseni kaikki pisteitä QSL-palstoilla ja SDXL-Rankissa antavat asemat tulee kuunnella Suomen rajojen sisäpuolella.  Jo vaikkapa vain viisi peditionia eri puolille Suomea mahdollistaa useimpien kotimaisten asemien kuuntelun ja raportoinnin.  Naapurimaidenkin lähiasemien keräily on suht helppoa samoin konstein  ---  niistä saa myös pisteitä  ---  mutta varsinaiset kaukoasemat asettavat erilaiset lähtökohdat.

Koska Suomen omien asemien kuuntelijoilla tuntuu olevan vankka kannattajajoukko, miten olisi erillisen Suomi-Rankin perustaminen Radiomaailmaan?

ARM

---