-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx
[mailto:dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx]Puolesta pekka.varonen@xxxxxxxxxxxxx
Lähetetty: 23. toukokuuta 2005 18:23
Vastaanottaja: Suomalaisten DX-lista
Aihe: Re: [DX] Vain muutaman pisteen tähden

Meitä on moneksi: yli 25 vuotta DX-kuuntelua
(DX=mitä-kaukaisempi-sitä-herkumpi) harrastaneena ymmärrän kyllä
kotimaistenkin radioasemien kuuntelun hauskuuden ja haasteellisuuden.
Ilmeisesti kysymys on siitä, että sitäkin tulisi voida jotenkin mitata,
joko asettaakseen itselleen tavoitteita tai vertaillakseen harrastuksen
sujuvuutta muiden saavutuksiin.

Senkin uhalla että leimaudun "epäortodoksiseksi", esitän, että tähän
mittaamiseen luodaan välineitä myös yhteisen harrastejärjestön taholta.
Miten näitä pisteitä sitten lasketaan, on oma lukunsa. Miltä maistuisi
award-järjestelmä (vrt. hamien Kunta-awardi, Järviawardi), joita Liitto
voisi myöntää verifiointien perusteella? Samalla kerättävällä pienellä
maksulla voisi paikata yhteistä kassaa...

Luovuin rankista unelmoinnista jo vuosia sitten (raportointilaiskuus,
kai). Itse saan kiksit siitä, kun itse suuniteltu ja tehty antenni
toimii niin kuin pitikin tai kun kelit jyllää ja saan nauhalle kivan
kiinalaisen tai uuden jenkin. Näitä DVD-kokoelmia sitten kiillottelen
itsekseni...

Seiskakolmoset

PEV
Outokumpu