Re: [DX] Remote DX

Moraali ja lippu korkealla.
Oma etiikkani sallii tietojen *tarkistamisen* mm. netistä.  Kuuntelu
net-live-streamin kautta varmistuakseen asemasta on vain askeleen edellä
sitä, että hakee netistä/lehdistä tietoa siitä, onko asemaa kuultu viime
aikoina tai onko asema ylipäätään olemassa.  Siitä on vain lyhyt loikka
web-vastaanottimien kuunteluun, mutta liian iso harppaus *pelkästään* aseman
oman netcastin kuunteluun (tähän sopisi viittaus mm. hra Bb:an).
Tärkein osa harrastettamme on itsensä kanssa kilpailu, saavutuksista
nauttiminen.  Lapselta karkin varastaminen on liian helppoa, kuten
mielestäni pelkkä nettikuuntelu. (Tosin nettikuuntelu on varmaan
hyväksyttävämpää, kuin lapselta rosvous.)

DX-kuuntelussa käytetään radiovastaanotinta antenneineen, siinä mielestäni
selkein raja.  Entä jos kuuntelen englantilaisella vastaanottimella
englantilaista asemaa Internetin yli?  Palaan jälleen hamsseille tuttuun
ruutuajatteluun: Mikä on vastaanotin-QTH:n ja lähettävän aseman sijainti
toisiinsa nähden?  Jätän nämä kysymykset jokaisen itsensä harkittavaksi.

73 de Matti P., MOP