[DX] Vs: Re: Vs: Minidisc-ongelma Heeeeeelp,please....!

[DX] Vs: Re: Vs: Minidisc-ongelma Heeeeeelp,please....!

Juu, MD kyllä tallentaa nauhoitetun tiedon levylle, mutta kirjoittaa TOC:n
(Table of
Contents) eli kirjanpitotaulukon (vrt. tietokoneen kiintolevy) vasta kun
nauhurin
virran laittaa pois päältä. Jos virta katkeaa ennen kuin TOC on kirjoitettu,
md-levyn
sisältö on hukassa, vaikka itse tallennus levyllä onkin. Tämä tallennustieto
on
kuitenkin mahdollista saada esiin kikkakonsteilla!

73's,
ARK

>ARK: Näin MD-laitetta ei-omistavana kiinnitin huomioni tuohon VÄLITALLENNUS-
sanaan. Mitä tarkoitat?

>Onko MD-levy jotenkin "avoin" / riskialtis niin kauan kun nauhoitus on päällä
ja et lopeta sitä jollain komennolla?

>Eikös tallennettaessa MD:llä se levylle menevä "pysykään" siellä ilman tätä
välitallennusta?

>Kait joskus pitäis MD hankkia..pitäis ja pitäis..:(
>
> HPI :)
>

>________________________________

Of ext Ari Kilponen
>	Sent: 20 December, 2005 14:41
>	To: dx@xxxxxxxxxxxxx
>	Subject: [DX] Vs: Minidisc-ongelma Heeeeeelp,please....!
>

>	Tsekkaapa http://www.minidisc.org
>
>	Sieltä todennäköisesti löytyy ohjeet, ja muistaakseni joku on välittänyt ne
tälle
>	listallekin.
>
>	Itse teen md:n välitallennuksen tunnin tai parin välein mahdollisen
sähkökatkoksen
>	varalta!
>
>	73's,
>	ARK

saavani toimivan vastauksen.... (=siis jos ratkaisua on edes olemassa)

>		Olen ollut tässä pari viikkoa kuuntelemassa ihanan häiriöttömässä paikassa
Kainuun korvessa (Pedition KIVA1-jonka tuloksetkin ehkä sitten joskus
lokimuodossa omilla sivuillani ja onlinessakin nähtäneen, toivoisin että
ehtisin....) ihan kohtuullisen antenniarsenaalin kanssa (vedettyä sain 5,2 km
lankaa -valitettavasti yksi 1,6 km lankakela ei suostunut yhteistyöhön ja jäi
sylttynä kelalle ;(    )

>		Asemia tuli mukavasti, mutta varsinkin viimeinen ilta ja yö 17-18.12 oli
mahtava.... Olin kerännyt piuhani pois lukuunottamatta suuntaan 300 sojottavaa
lankaa, jonka senkin aioin kerätä yön alkutunteina pois---- no tsekkasin
kuitenkin bandin illasta UTC ja asemaa tuli kuin pipoa, joten ajattelin
kuunnella viimeisen akkuni viimeiseen amppeeriin saakka. >Akku osoittautui
yllättävän sitkaaksi ja jaksoi aina 06:30 UTC asti :O)

>		Olin aivan poikkiväsynyt, koska tarkoitukseni oli ollut peräti nukkua
kyseinen yö, koska kotimatka aluksi läpi hankien (5 km) ja sittenkin valtateitä
n. 400 km odotti sunnuntaina....

>		NYT ASIAAN: Olin jopa niin väsynyt, että aamuyön tunteina onnistuin
tiputtamaan parin vuoden ikaisen Sonyn mini-minidiscsoittimeni (mallia en nyt
muista, mutta lp2 ja lp4 toiminnot kuitenkin mukana_ pienikokoinen n. 8x8 cm
tai silleen) lattialle. Ulkoisesta paristokotelosta vierähti paristo ulos ja
siinä oltiin.  Vaikka soitin näytti tallentelevan raitoja täyttä häkää koko
session ajan ja joka raidan välillä, niin nyt se pariston lisäyksen jälkeen
ilmoitti, että aiemmin 6 raitaa sisältänyt MD on blanck eli tyhjä....

>		Itkua tuppas puskemaan, mutta minkäs teit... Muistelin kuitenkin, että joku
joskus jossain mainitsi, että nuo tiedostot saattavat kuitenkin olla tallella
ja palautettavissa. Pliis, kertokaa miten on ketkä tiedätte....

>		Niin, en tehnyt soittimelle tai diskille mitään tämän jälkeen- jätin
soittimen paristoineen ja diskeineen "hyllytetyksi" ja jatkoin loppuaamun
vanhempimallisella MD-tallentemilla....

>		Apua odottaen, Jouluisin terveisin,
>
>		"Pohjoisen tumpeloin dx-kuuntelija"
>		- tai nojaa joku kuuntelija nyt kuitenkin (Pentti Siimestä aika vapaasti
mukailln vikasta Uno Turhapüro-elokuvasta)