Re: [DX] Radiomaailman lokiformaatti?

Hei!

Jouni Keskinen wrote:

>Eikö tuolle Radiomaailman lokiformaatille voi tehdä mitään? Nykyisellään
>lokit ovat tuskaista luettavaa kun tabulaattorit eivät tunnu millään osuvan
>kohdilleen.

Tässä ei ole kysymys tabulaattorien osumattomuudesta kohdalleen tai
muusta osamattomuudesta, vaan se on harkittu ratkaisu, johon on
pakottanut nykyinen lokiformaatti. Kun se muutettiin DXclusiven kanssa
yhteneväksi, tuli ongelmia saada tiedot mahtumaan samalle riville, kun
on pitkiä kellonaikoja, monen desimaalin taajuuksia, monta päivämäärää
yms. Katsokaapa vain, niin ymmärrätte tilanteen. Toinen silmää
häiritsevä seikka kaksipalstaisissa lokeissa liittyy pitkiin
lokilässyihin, joiden rivien alkua joudun siirtämään vasemmalle, jotta
säästyisi tilaa eikä tulisi isoja aukkoja sivuille. Kieltämättä se tekee
lokista sekavan näköisen. Tämä ratkaisu on tehty säästötarkoituksessa ja
siitä on sovittu hallituksessa.

>Uudessa lehdessä yksipalstainen loki oli vielä ok, mutta heti
>kun siirryttiin kahteen palstaan, ongelmat alkoivat.

Niinpä. Yksipalstaisella sivulla tilaa riittää. Olen siis kanssasi samaa
mieltä siitä, etteivät nykyiset lokit nättejä ole. Toisaalta, minun
koetettava toimia sen formaatin puitteissa, johon aikanaan on päätetty
siirtyä.

>Jos ei tuo
>kaksipalstainen formaatti toimi, niin mieluummin sitten vaikka yksipalsta
>ja hivenen pienempi fontti.

Kaksipalstaisuuskin liittyy sivutilan säästämiseen, sen lisäksi että
Sivukaistaakaan ei voi jatkaa loputtomiin. Fontin pienentäminen tuskin
tulee kysymykseen, kun jäsenistön keski-ikä vain nousee.

Mutta ehkä ongelma nousee nyt keskusteluun. Minulle kyllä sopisi ihan
hyvin, että siirtyisimme entiseen lokiformaattiin.

73

HAA