Re: [DX] Radiomaailman lokiformaatti?

At 21:11 25.1.2006 +0200, Suomen DX-Liitto wrote:

> [...]
>pakottanut nykyinen lokiformaatti. Kun se muutettiin DXclusiven kanssa
>yhteneväksi, tuli ongelmia saada tiedot mahtumaan samalle riville, kun
>on pitkiä kellonaikoja, monen desimaalin taajuuksia, monta päivämäärää
>yms. Katsokaapa vain, niin ymmärrätte tilanteen. Toinen silmää
>häiritsevä seikka kaksipalstaisissa lokeissa liittyy pitkiin
>lokilässyihin, joiden rivien alkua joudun siirtämään vasemmalle, jotta
>säästyisi tilaa eikä tulisi isoja aukkoja sivuille. Kieltämättä se tekee
>lokista sekavan näköisen. Tämä ratkaisu on tehty säästötarkoituksessa ja

Eli ymmärränkö nyt oikein, että tuossa kaksipalstaisessa lokissa
lokilässyjä ei edes yritetä saada sisennettyä alkamaan samalta tasolta
ensimmäisen rivin (= ITU-koodin ja aseman nimen) kanssa!?
Tarkoituksellista on siis esim. se että uusimman RM:n Oseania-lokissa
sivulla 34 taajuudet ja päivämäärät sekoavat vasemmassa reunassa keskenään?

Systeemissä ei myöskään ole minkäänlaista visuaalista linjaa, jota silmä
kaipaisi. Eli välillä lyhempiä lokilässyjä sisennetään ja pidempiä sitten
taas ei? Välillä päivämäärissä on jopa vuosiluku, välillä ei. Tilaa vie
myös kaikkien eri kuuntelijoiden lokausten sijoittaminen omille riveilleen
vaikkei niissä ole minkäänlaista lokilässyä. Mitä informaatiota esim.
jenkkilokissa kadotettaisiin, jos nimimerkit listattaisiin kaikki yhden
lokilässyn perään, eikä jokaiselle käytettäisi omaa riviä? Lisäksi jokaisen
"taajuudettoman" lokilässyn edessä on mielestäni turha viiva, joka
visuaalisesti sekoaa sitä edeltävään kelloajan alkamisviivaan.

>Niinpä. Yksipalstaisella sivulla tilaa riittää. Olen siis kanssasi samaa
>mieltä siitä, etteivät nykyiset lokit nättejä ole. Toisaalta, minun
>koetettava toimia sen formaatin puitteissa, johon aikanaan on päätetty
>siirtyä.

Taaskaan en tunne tarkkaan lokin syntyprosessia, mutta esim.
Online-lokistahan lokaukset saa tarvittaessa ulos aika monenlaisessa eri
formaatissa kun olen systeemiä testaillut Kantoaallon lokeja kootessa?

Jouni