Re: [DX] Radiomaailman lokiformaatti?

Jenkkilokitoimittajan kommentteja Jounin kommentteihin:

"Välillä päivämäärissä on jopa vuosiluku, välillä ei."
- Online Login hakuohjelman automatiikka lisää vuosiluvun lokaukseen, jos se on tehty edellisen vuoden puolella. Mielestäni se on OK, koska alkuvuoden lehtien lokeissa voi olla lokauksia kahdelta vuodelta. Tammikuun lehdessä tietysti suurin osa edelliseltä vuodelta, joten se pistää silmään.

"Tilaa vie myös kaikkien eri kuuntelijoiden lokausten sijoittaminen omille riveilleen
vaikkei niissä ole minkäänlaista lokilässyä. Mitä informaatiota esim. jenkkilokissa kadotettaisiin, jos nimimerkit listattaisiin kaikki yhden lokilässyn perään, eikä jokaiselle käytettäisi omaa riviä?"
- Se informaatio, joka kadotettaisiin, olisi yksittäisen lokauksen päivämäärä ja kellonaika. Jos nimittäin runsaasti lokatun aseman ao. sarakkeissa alkaa yhdellä rivillä luetella eri päivämääriä ja kellonaikoja, niin sekavaksi menee ja informaatioarvo vähenee. Sen lisäksi - näin toimittajan kannalta katsoen - toimitustyön määrä lisääntyisi valtavasti. Mutta... itseänikin vähän kiusanneen 'kauneusvirheen' aion nyt seuraavaan lehteen korjata tekemällä sellaisen muutoksen, että 'lokilässyttömät' lokaukset niputan yhdelle riville ilman päivämääriä ja kellonaikoja tyyliin:
"- muut lokaajat: XXX, YYY, ZZZ".
Tuon 'lokilässyttömyyden' tulkitsen sitten toimittajan oikeudella, eli esim. 'kuuluu aina' voi tapauksesta riippuen kuulua 'lokilässyttömien' luokkaan. Tässä tuskin mitään arvokasta informaatiota menetetään, sillä harvemmin kuultu asema kyllä yleensä kirvoittaa lokaajalta jotain informatiivista 'lässyäkin'.

!Lisäksi jokaisen "taajuudettoman" lokilässyn edessä on mielestäni turha viiva, joka visuaalisesti sekoaa sitä edeltävään kelloajan alkamisviivaan."
- Minusta tuo ranskalainen viiva lisää luettavuutta. Ehkäpä tämä on makuasia.

73 de PUL