Re: [DX] FM-lokit Radiomaailmassa

Hei,

Juu... jokainen voi massasyöttää yksitellen webin kautta :-)

Vakavasti ottaen, massasyöttöä varten pitäisi olla yhteneväinen
formaatti. En ole vielä nähnyt sellaista. Jokainen loki, jonka olen
saanut vaatii aina jonkinverran manipulointia. On näkynyt Exceliä,
Wordia, lokia ilman maakoodeja, ilman nimimerkkiä jokaisen lokauksen
lopussa, eri sarakejärjestystä, yhdistettyjä lokauksia, asemaa ei
eroteltuna pisteellä. Ihmisten on helppoa lukea useimpia näitä
formaatteja ja ymmärtää lukemaansa, mutta kone ei kaikkea ymmärrä.
Massasyöttöä varten pitäisi olla esim. selkeä CSV-formaatti, jossa
kaikki kentät on täytettynä.

En kuitenkaan oikein ymmärrä sitä, että miksi peditionistit eivät
suoraan syötä lokejansa Online Lokiin vaan loki kootaan erillisenä
paperilokina. Jos halutaa erillinen tuloste esim. Clusiveen tai omaan
käyttöön, sen saa aina OLL:sta hakemalla nimimerkin mukaan. Nyt teemme
edelleen peditionlokeja väärässä järjestyksessä. Mielestäni samalla
työllä mitä erillisen tiedoston väsääminen  tuottaa, voi lokeja laittaa
suoraan tietokantaan. Etuna on myös se, että OLL:ssa useamman
peditionistin ei tarvitse heitellä tiedostoa edestakaisin vaan kaikki
voivat syöttää omia nappauksiaan toisista riippumatta.

73!

Risto