[DX] Massasyöttö

Hei,
Olen juuri sellainen peditionisti, jonka pitäisi aloittaa noin kahdensadan lokauksen syöttö on-lineen, mutta en aio sitä tällä systeemillä tehdä. "Väärään järjestykseen" on minulla parikin syytä. Minulla on perinteinen loki tavallaan valmistunut vähitellen kun olen Exceliin syöttänyt puhtaaksikuuntelemani ja raportoimani asemat (pidän qsl-kortistoni yhteydessä myös omaa kuullut-kortistoa), ja saan siitä hyvin nopeasti muokattua lokin. Lisäksi isojen peditionlokien syöttämisen on-lineen voisi tehdä helpommaksi, jos kuukausi- ja päivämääräkenttää ei tarvitsisi joka kerta rullata edes takaisin, vaan viimeksi syötetyt tiedot jäisivät aina oletusarvoiksi. En myöskään usko, että kukaan olisi ilahtunut, jos tässä kahden kuukauden aikana olisin tiputtanut asemia on-lineen muutaman aseman viikkovauhtia. Voisiko meille olla ainakin selkeä malli siitä, missä järjestyksessä tarjottuna tiedot hyväksytään massasyötettäväksi? Ei olisi mukava jäädä tähän pattitilanteeseen, jossa monessa suhteessa erinomainen on-line log tuntuu tällaisissa pedition-lokeissa kömpelöltä vaihtoehdolta.
73
JUS
Jussi Suokas
Joensuu

En kuitenkaan oikein ymmärrä sitä, että miksi peditionistit eivät
suoraan syötä lokejansa Online Lokiin vaan loki kootaan erillisenä
paperilokina. Jos halutaa erillinen tuloste esim. Clusiveen tai omaan
käyttöön, sen saa aina OLL:sta hakemalla nimimerkin mukaan. Nyt teemme
edelleen peditionlokeja väärässä järjestyksessä. Mielestäni samalla
työllä mitä erillisen tiedoston väsääminen  tuottaa, voi lokeja laittaa
suoraan tietokantaan. Etuna on myös se, että OLL:ssa useamman
peditionistin ei tarvitse heitellä tiedostoa edestakaisin vaan kaikki
voivat syöttää omia nappauksiaan toisista riippumatta.